Az első százban a Huawei

huaweiAz idén először került fel a világ legértékesebb márkáit rangsoroló 100-as BrandZ-listára a kínai Huawei információs és távközlési technológiai konszern – közölte a cég az MTI-vel. A Millward Brown piackutató vállalat által készített 2015-ös listán a 15 milliárd dollárra értékelt Huawei a hetvenedik helyezést vívta ki magának, ezen belül a technológiai vállalatok rangsorában a 16. helyezést. A BrandZ technológiai rangsorát az Apple vezeti 247 milliárd dolláros márkaértékkel, sorrendben nyomában a Google, a Microsoft, az IBM, a kínai Tencent, a Facebook, valamint a kínai Baidu cégekkel.

A Huawei csoport 2014-ben 288,2 milliárd jüan (46,5 milliárd dollár), az előző évinél 20,6 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 27,9 milliárd jüan (4,5 milliárd dollár), a 2013-ast 32,7 százalékkal meghaladó nettó nyereséget ért el. A Huawei tíz éve van jelen Magyarországon és ma már közvetve több mint 2500 munkavállalót foglalkoztat és közel hatszáz beszállítóval áll kapcsolatban. A Huawei egyike az ötszáz legnagyobb magyarországi adófizetőnek. A társaság eddig kétszázmillió eurót, mintegy hatvanöt milliárd forintot fordított magyarországi beruházásokra, és ezzel a második legnagyobb kínai befektető. A Huawei Technologies Hungary Kft-nek a tavalyi volt az eddigi legeredményesebb éve: forgalma a nem auditált előzetes adatok szerint 18 százalékkal 36-38 milliárd forintra emelkedett.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.