Az elmúlt nyolc év nyomot hagyott a mobilelőfizetések számán is

sim-kártyaA lakosságnál az előfizetések és a hívások számában, illetve a percforgalom alakulásában is a havidíjas mobilelőfizetések kerültek túlsúlyba 2014-2021 között – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

A hatóság közleménye szerint az egy számlás előfizetésre jutó havi átlagos percforgalom és a hívások átlagos hossza is több mint negyven százalékkal nőtt a vizsgált időszakban, közel azonos hívásszám mellett. Ezzel szemben a feltöltőkártyás felhasználók 2021-ben 21 százalékkal kevesebb hívást kezdeményeztek havonta, mint nyolc évvel ezelőtt. Mind a feltöltőkártyás, mind a havidíjas mobiltelefon-használatban jelentősen visszaesett az indított sms-ek átlagos havi száma – feltehetően az ingyenes üzenettovábbítási lehetőségek elterjedése miatt – ismertették.

A lakossági vezetékestelefon-előfizetések száma a vizsgált első két évben nőtt ugyan, de csökkenő mértékben, majd 2017-ben, a DIGI adatszolgáltatásba történő bekerülésével – egy egyszeri ugrást követően – stagnálni, illetve enyhén csökkenni kezdett a megfigyelt időszak végére. Ebben a szegmensben a hívások száma drasztikusan visszaesett a percforgalom szolidabb csökkenése mellett, ami az átlagos híváshossz közel 2,5 perccel való növekedését eredményezte. Mindhárom típusú telefonhasználat esetén a saját hálózatba irányuló hívásforgalom a legjelentősebb – bár az elmúlt nyolc év alatt csökkenő – arányú. Tavaly a vezetékes telefonról beszélők második legtöbb forgalmat jelentő hívásiránya a mobil hálózati, utána pedig a helyi, hálózaton kívüli.

Az NMHH tájékoztatása szerint a belföldi hívásforgalomban 2014 és 2021 között bekövetkezett változásokat a szolgáltatók által az átlagos havi költségmutatóhoz benyújtott adatok alapján vizsgálták. A hatóság 2012-ben dolgozta ki az Átlagos havi költségmutatót a felhasználók tájékoztatása és a fogyasztói tudatosság fokozása érdekében. A legnagyobb mobil- és vezetékestelefon-szolgáltatók – Magyar Telekom, Yettel, Vodafone (leendő 4iG), 4iG (DIGI) – aktuálisan előfizethető díjcsomagjait alapul vevő mutatót a hatóság honlapján havi frissítéssel publikálják.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Máder a Frontiránál

vas szept 18 , 2022
Máder Miklós -aki korábban a Magyar Telekom innováció menedzsmentjével foglalkozó vezetője volt-, csatlakozott a Frontirához. Máder a Frontira csapatát több szerepben, kvantitatív és ultimate senior kutatóként és csapatvezetőként is erősíti. Itteni munkáján kívül az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) startup mentora, valamint az Eötvös Loránd Tudományegyetem államvizsga bizottságának tagja. Máder […]
Máder Miklós Frontira