Az ekáer adminisztrációs töbletterhei növelhetik a foglalkoztatottságot

konyveloA Pannon Szoftver Kft. szerint az online árukövetési rendszer bevezetése jelentős többlet adminisztrációt okoz a cégeknek, de informatikai megoldásokkal könnyíteni lehet a terheken. A társaság közleményében kiemeli: egy olyan cégnek, amely napi négy fuvart indít átlagosan 175 tétellel, már egy teljes állású alkalmazottat kell felvennie az ekáerbe történő adatrögzítéshez. Az ilyen vállalkozásoknak legalább évi kétmillió forinttal nő a bérköltségük, de az ekáer a kisebb vállalkozásoknak is növekvő feladatkört, plusz adminisztrációt terhet jelent — közölte a cég az MTI-vel.

Hozzáfűzik, hogy az ügyintézés bővülésének kényszere látszik már az álláshirdetéseken is. Az egyik leglátogatottabb álláskereső portálon, a Profession.hu-n 78 százalékkal nőtt a logisztikai adminisztrációs munkahelyeket kínáló hirdetések száma az egy évvel korábbihoz képest. A szoftvercég szerint az adminisztrációs teher növekedését informatikai megoldásokkal lehet legkönnyebben és leghatékonyabban kezelni. A piacon elérhető már több olyan szoftveres megoldás is, amely a kitöltött szállítólevelek adatait felhasználva viszi fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal online felületére a szükséges információkat, ezzel az adminisztrációs teher nem duplázódik, és fuvaronként csak néhány másodperces “többletmunkát” jelent.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.