Az Egyesült Államok 46 tagállama csatlakozott a Facebookkal szembeni trösztellenes vizsgálathoz

Az Egyesült Államokban 46 tagállam csatlakozott a Facebookkal szembeni trösztellenes vizsgálathoz – jelentette be Letitia James, a vizsgálatot kezdeményező New York állam főügyésze.

Közleményében James hangsúlyozta: a vizsgálathoz csatlakozó államok mindegyike „aggódik amiatt, hogy a Facebook kockára tehette felhasználói adatainak biztonságát, korlátozta a fogyasztók választási lehetőségeit és megemelte hirdetéseinek árait”. A vizsgálat – James szerint – elsősorban arra irányul, hogy meghatározzák, vajon a Facebook korlátozta-e a versenyt és kockáztatta-e a felhasználói adatbiztonságát. Mark Brnovich, Arizona főállamügyésze szintén közleményben szögezte le: a közös cselekvéssel a tagállamok biztosíthatják, hogy a digitális platformok tiszteletben tartsák a felhasználók jogait és magánéletét, továbbá ne tanúsítsanak versenyellenes vállalati magatartást. New York állam szeptember elején indította meg a vizsgálatot a Facebook ellen, s akkor még csak hét másik tagállam és a szövetségi főváros, Washington csatlakozott hozzá. A Facebook részvényeinek értéke akkor több mint két százalékkal esett is. A vállalat ellen egyébként nemcsak tagállami vizsgálat folyik, hanem az igazságügyi minisztérium és a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) is trösztellenes vizsgálatot folytat.

Will Castleberry, a vállalat tagállami és helyi politikáért felelős alelnöke közölte, hogy a cég „konstruktívan együttműködik” a vizsgálódó tagállamok ügyészeivel és „üdvözli” a párbeszédet a politikai döntéshozókkal is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A sorrend: Google, Samsunng, Pick

szo okt 26 , 2019
Ismét a Google végzett az élen a VMLY&R reklámügynökség 2019-es országos reprezentatív kutatásában, amely képet ad arról, hogyan látják a márkákat a magyar fogyasztók. A listát minden eddiginél nagyobb jelenléttel uralja a technológiai szektor: a Google és a Samsung után szorosan a negyedik helyen a Youtube, míg az ötödiken a Microsoft, […]

És még ez is...