mínuszos.hu

Az e-kereskedelem felborítja az ipari disztribúció megszokott rendszerét

Egy friss felmérés újra igazolni látszik azt a közkeletű véleményt, hogy az online kereskedelem gyökeresen megváltoztatja az ipari disztribúciókat.

A kutatás tanúsága szerint 2017-ben már az ipari beszerzők kilencven százaléka vásárol közvetlenül a gyártótól is – ez 27 százalékos növekedést jelent 2015 óta, mikor a UPS utoljára végezte el ezt a kutatást. Emellett a gyártóknál elköltött pénzösszegek is jelentős növekedést mutatnak: közvetlenül a gyártótól történő vásárlások mára az európai beszerzések 44 százalékát teszik ki értékben. “2017-ben az ipari beszerzések egyben a disztribúcióról is szólnak: a kereskedelem direkt és online modelljei felülírják a régóta fennálló vásárló-disztribútor kapcsolatokat” – mondta el Abhijit Saha, a UPS marketingért felelős európai alelnöke. “Legyen szó akár közvetlen vásárlásról, akár internetes piactereken történt beszerzésről, a hagyományos közvetítők szerepe leértékelődik – az online elérhető információk illetve elvégezhető tranzakciók a változás fő hajtóerői.”

Egy esélyük van a disztribútoroknak: a vásárlás utáni szolgáltatások magas minősége. Ugyanis most már a beszerzők 86 százaléka várja el e szolgáltatásokat partnereitől. Ez az érték nyolc százalékos növekedést mutat 2015 óta. Habár a leginkább elvárt vásárlás utáni szolgáltatás továbbra is a hatékony visszaküldési folyamat, a vásárlók ennél sokkal összetettebb igényekkel is fellépnek. A helyszíni karbantartást és javítást például a megkérdezettek hetven százaléka tarja kiemelten fontosnak. Valójában a vásárlást követő szolgáltatások akár a vásárlói hűséget és ezen keresztül a profitabilitást is erősíthetik, hiszen a válaszadók 55 százaléka jelezte, hogy akár beszállítót is cserélne e szolgáltatások minősége miatt.

Exit mobile version