A globális kutatás kimutatta, hogy az okostelefonos vásárlók 64 százaléka alkalmazások, 52 százalékuk pedig böngésző segítségével vásárolt, továbbá, hogy azok a felhasználók, akik mindkét platformot használják, általában az alkalmazásokat részesítik előnyben (47 százalék inkább vásárol applikációval). Amikor az okostelefon és tablet felhasználókat a fizetésre alkalmas applikációk előnyeiről kérdezték, legtöbbször a kényelemet (35 százalék és gyorsaságot (30 százalék) említették. Az alkalmazások használatának egyéb előnyei az egyes országok fogyasztói szerint a következők voltak: „azonnali fizetési visszaigazolás” (a mexikói okostelefon/tablet felhasználók 37 százaléka választotta); „emlékeztető ajánlatokra/kedvezményekre/kuponokra”, Kína (30 százalék); „a digitális elismervények nyomonkövethetősége”, Izrael (26 százalék).