mínuszos.hu

Az Alibaba megvette a South China Morning Postot

scmpAz Alibaba, a kínai e-kereskedelmi óriás megvásárolta a South China Morning Post (SCMP) című patinás hongkongi angol nyelvű napilapot és a hozzátartozó „médiavagyont”, egyúttal azt ígérte: fenntartja a szerkesztőségi függetlenséget, a minőségi tartalom-előállítás érdekében pedig befektetéseket fog eszközölni. Az egyelőre ismeretlen összegű vásárlás révén az Alibaba a digitális világban érvénysülő erejét fogja ötvözni az SCMP képességeivel, megnyitva az utat a 112 éves lap számára a globalizálódás irányába, vagyis Kína bemutatására a világ minden részén élők számára – jelentette ki Joseph Csaj (Tsai), az Alibaba Group egyik alelnöke.

Csaj azt is hangsúlyozta, hogy az új tulajdonos a minőségi tartalom fenntartásában és az olvasók bizalmának megtartásában érdekelt. Úgy vélte, a bizalom feltétele az objektív, kiegyensúlyozott és tisztességes újságírás. „Annak ellenére, hogy mi vagyunk a tulajdonosok, a szerkesztőkre bízzuk a szerkesztői politikát és bármely sztori feldolgozásának módját. Ezt alapelvnek tekintjük” – állította. Csaj szerint a fő nyugati hírgyártók Kínát „sajátságos szemüvegen” keresztül tudósítják. „Mi úgy gondoljuk, hogy a dolgokat olyannak kell bemutatni, amilyenek. Tényeket kell közölni, az igazat kell mondani, ezek azok az elvek, amelyeket a működésünk alapjának tekintünk” — állapította meg.

Exit mobile version