Az Alibaba megvette a South China Morning Postot

scmpAz Alibaba, a kínai e-kereskedelmi óriás megvásárolta a South China Morning Post (SCMP) című patinás hongkongi angol nyelvű napilapot és a hozzátartozó “médiavagyont”, egyúttal azt ígérte: fenntartja a szerkesztőségi függetlenséget, a minőségi tartalom-előállítás érdekében pedig befektetéseket fog eszközölni. Az egyelőre ismeretlen összegű vásárlás révén az Alibaba a digitális világban érvénysülő erejét fogja ötvözni az SCMP képességeivel, megnyitva az utat a 112 éves lap számára a globalizálódás irányába, vagyis Kína bemutatására a világ minden részén élők számára – jelentette ki Joseph Csaj (Tsai), az Alibaba Group egyik alelnöke.

Csaj azt is hangsúlyozta, hogy az új tulajdonos a minőségi tartalom fenntartásában és az olvasók bizalmának megtartásában érdekelt. Úgy vélte, a bizalom feltétele az objektív, kiegyensúlyozott és tisztességes újságírás. “Annak ellenére, hogy mi vagyunk a tulajdonosok, a szerkesztőkre bízzuk a szerkesztői politikát és bármely sztori feldolgozásának módját. Ezt alapelvnek tekintjük” – állította. Csaj szerint a fő nyugati hírgyártók Kínát “sajátságos szemüvegen” keresztül tudósítják. “Mi úgy gondoljuk, hogy a dolgokat olyannak kell bemutatni, amilyenek. Tényeket kell közölni, az igazat kell mondani, ezek azok az elvek, amelyeket a működésünk alapjának tekintünk” — állapította meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Gyurcsány is az ingyenes interneteléréssel eteti a népet

szo dec 12 , 2015
A Gyurcsány Ferenc vezette párt digitális Magyarországot, digitális rendszerváltozást szeretne és alapjoggá tenné az internetelérés lehetőségét – mondta a párt elnöke. Gyurcsány szerint ingyenesen vagy jelképes összegért kell mindenki számára biztosítani legalább egy olyan sávszélesség elérését, amelyik alkalmas arra, hogy a felhasználók megnézhessék leveleiket vagy betölthessenek egy híroldalt. Szerinte 10-15 […]
Gyurcsány Ferenc

Friss, ropogós