Az agilis módszertan beválik az üzleti területeken is

A vállalatok többsége már ma is az informatikai fejlesztéseknél létrejött agilis módszertan szerint szervezi a munkát – állapította meg az IFUA Horváth & Partners német nyelvterületen végzett felmérése.

A vállalati munkaszervezés egyre agilisabbá válik, és nem csak informatikai területen, ahol először alkalmazták az agilis módszertant. Így nyilatkozott a megkérdezett 220 döntéshozó 83 százaléka. 98 százalékuk egyetértett abban, hogy ez a vállalati kultúra megváltozását hozza megával: hálózatban való gondolkodás, nyílt kommunikáció és rugalmas szervezet lesz jellemző. Az it és más szakmai teamek hagyományos elkülönülése folyamatosan visszaszorul, a válaszadók szerint 2022-re az agilis működés válik meghatározóvá. Bár a módszertan terjedése megállíthatatlannak látszik, a cégek 43 százaléka egyáltalán nem méri ennek sikerességét. A következő agilis módszertanokat alkalmazzák a leggyakrabban: Scrum, Design Thinking, DevOps, Kanban és agile Frameworks. A vállalatok mindössze 11 százaléka nem használ effajta megközelítést. A német, osztrák és svájci döntéshozók 77 százaléka úgy látja, hogy náluk az it részleg agilisan működik, az üzleti területekről pedig 67 százalékuk gondolta ezt.

A legtöbb cég bővíti a digitalizációra és az informatikára fordított beruházásait. A digitalizációra nyolcvan százalékuk, az informatikára 73 százalékuk akar többet költeni. Mindenekelőtt növelik a jövőorientált projektekre fordított összegek arányát az üzemeltetéshez és karbantartáshoz képest. A megkérdezettek arra számítanak, hogy a jövőt szolgáló területeken mintegy ötödével nőnek a kiadások. Az it a többi vállalati szakterület üzleti partnerévé válik és a teljes vállalat átalakításának motorja lesz. Az agilis módszerek következtében megváltozik a vállalatok irányítása is. Laposabb szervezetek jönnek létre, s ezekben a vezetők a szakmai irányítást átadják a szakértőknek, ők maguk az emberekkel foglalkoznak.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Plázacicákra hajt az LG

sze nov 27 , 2019
ShareTweetPinShareOkosotthon-termékeit népszerűsítő kampányt és roadshow-t indított az LG Magyarország. A négy országra kiterjedő aktivitás célja bemutatni, hogyan könnyíti meg a mindennapokat a vállalat okosotthon-ökoszisztémája és a termékek által kínált mesterségesintelligencia-megoldások. A kampány keretében az LG egy háromrészes kisfilm-sorozatban szórakoztató és könnyen érthető formában mutatja be a vállalat hangparancsokkal és mobilon […]

És még ez is...