A mesterséges intelligencia (AI) elterjedése már visszafordíthatatlanná vált: teljesen át fogja alakítani a vállalatirányítási rendszereket (ERP).
A Deloitte előrejelzése szerint az AI-alapú megoldások a hagyományos vállalati alap- és ERP rendszereket alapjaiban fogják átalakítani a jövőben. Az AI integrálása a vállalatok működésébe lehetőséget ad arra, hogy javítsák a hatékonyságot, a döntéshozatalt, előrejelezzék a kihívásokat és új növekedési lehetőségeket találjanak.
Az AI az alaprendszerek megújításának kulcsfontosságú tényezője lehet, mivel túlmutat a régi infrastruktúra modernizálásán: folyamatosan tanuló, fejlődő és adaptív megoldásokat kínál, amelyek könnyen integrálhatók.
A vállalati adatok valós idejű feldolgozása és alapos elemzése gyors és megalapozott döntéshozatalt tesz lehetővé. Emellett az AI lehetőséget biztosít a folyamatok intelligens automatizálására, folyamatosan tanulva, optimalizálva, figyelve és előrejelezve az üzleti trendeket, ezáltal növelve a hatékonyságot és csökkentve a hibák számát.
Hatékonyság, agilitás és előrejelzés javítása
Ha az üzleti rendszerek az AI köré épülnek, az alábbi előnyök érhetők el:
- Rutinfeladatok automatizálása: Az ismétlődő feladatok kiszűrése és automatizálása lehetővé teszi, hogy az emberi erőforrásokat értékesebb, stratégiai tevékenységekre használjuk.
- Működési hatékonyság növelése: Pontosabb működés, kevesebb hiba, és a szabályozási követelmények maradéktalan betartása.
- Agilitás és gyorsaság fokozása: Jobb reagálás a piaci változásokra, rövidtávú rugalmasság, valamint hosszú távú skálázhatóság növelése.
- Problémák és lehetőségek előrejelzése: A rendszerhibák és veszélyek időben történő felismerése, valamint a versenytársakat megelőző növekedési lehetőségek azonosítása.
„Az AI már nem csupán a rendszerek kiegészítő eleme, hanem az üzleti átalakulás alapját képezi. Azok a vállalkozások, amelyek AI-alapú, intelligens megoldásokra építik rendszereik megújítását, nemcsak a hatékonyságot növelik, hanem a valós idejű, adatvezérelt döntéshozatal révén versenyelőnyre is szert tesznek” – foglalta össze az AI előnyeit Aleksandar Ganchev, a Deloitte Consulting közép-európai igazgatója.
Stratégiai megközelítés
Az AI integrálása az alaprendszerekbe nem csupán technológiai, hanem stratégiai lépés is:
- Összehangolás: Az AI integrációja többféle módon megvalósítható, a kész moduloktól kezdve a harmadik féltől származó eszközökig, egészen az egyedi fejlesztésű modellekig, figyelembe véve az egyes megoldások előnyeit és hátrányait.
- Kockázatok és kihívások kezelése: Az AI előnyeinek kihasználásához megbízható adatkezelés, a rendszerek megfelelő üzemeltetése és az AI iránti bizalom fenntartása szükséges.
- Infrastruktúrába történő beruházás: A felhőplatformok, nagy teljesítményű számítástechnikai rendszerek és adatelemző eszközök nélkülözhetetlenek az AI sikeres alkalmazásához.
- Az AI és üzleti célok összhangja: Az AI-t nemcsak a napi munkafolyamatokba, hanem a hosszú távú üzleti stratégiába is integrálni kell.
A Deloitte elemzése szerint az AI-eszközök a korábban általános célú alkalmazásokból a core-rendszerekbe beépített, speciális megoldásokká váltak, amelyek az egész vállalati működésre hatással vannak. Az AI képes előrejelezni a vásárlói viselkedést, finomítani a marketingstratégiákat, feltárni az ellátási lánc gyenge pontjait és javaslatokat tenni a megerősítésükre. Az adatok elemzése lehetővé teszi az azonnali módosításokat, legyen szó készletkezelésről, termelési ütemtervek optimalizálásáról vagy a személyre szabott ügyfélkapcsolatokról. Az AI valós idejű döntéshozatali képessége így az intelligens alaprendszerek legfontosabb jellemzőjévé vált.
English summary
|