A Magyar Telekom ingyenesen aktiválható beszélgetéssel, extra mobilnettel és fizetési könnyítéssel segíti az árvíz elleni védekezést.
A Magyar Telekom az árvíz elleni védekezést segítve, szeptember 18. és 30. között mobil ügyfelei számára díjmentesen száz perc beszélgetést, vagy 15 GB mobilnetet biztosít, az aktiválástól számított tíz napra. Emellett, szintén ebben az időszakban, az árvízhelyzetben érintett mobil- és vezetékes ügyfelei a számlafizetési feltételekkel kapcsolatos könnyítéssel díjmentesen is élhetnek.
Vészhelyzetben kiemelt fontosságú a kapcsolattartás, amelynek során több mobilinternetre és beszélgetésre lehet szükség. Ezért mobil szolgáltatással rendelkező (havi díjas, Domino, lakossági, üzleti és flottás) ügyfeleink számára aktiválást követően, díjmentesen biztosítanak tíz napig felhasználható száz perc beszélgetést vagy 15 GB mobilnetet, amely a Magyar Telekom alkalmazásában (Kiegészítő szolgáltatások alatt), a felhasználói fiókban (tovabbnetezek.telekom.hu) („Belföldi és EU-s netbővítők” alatt a „Nem korlátlan netbővítők” kategóriában) valamint a 1414 számra küldött +SOS100PERC vagy +SOS15GB SMS-kóddal aktiválható szeptember 18. és 30. között. A díjmentes mobilnetet ügyfeleik a távközlési társaság belföldi hálózatán és EU-n belül is felhasználhatják, a díjmentes beszélgetést minden belföldi alapdíjas mobil és vezetékes irányba belföldön és az EU-ban használhatják fel, az aktiválástól számított tíz napon belül.
Az árvízhelyzetben érintett mobil- és otthoni, vezetékes ügyfeleinket számlafizetéshez kapcsolódóan is segít a társaság. Számlafizetési nehézség esetén harminc napra kérhető fizetési haladék, amelynek egyszeri díját elengedik a szeptember 18. és 30. között az üzleteikben, online chat felületükön és az ingyenesen hívható 1414-es telefonszámon igénylő ügyfeleink részére, hogy a nehéz helyzetben biztosítsák családjaik, barátaik számára az ügyfeleik elérhetőségét.
A szolgáltatások biztosításához kiemelten fontos a stabil áramellátás megléte, így a vállalat minden hírközléssel kapcsolatos telephelyén folyamatosan monitorozza az áramellátást, és a hálózatában keletkező üzemzavar esetén megteszi a megfelelő lépéseket a szolgáltatások zavartalan biztosítása érdekében. Az elmúlt tíz évben nem volt tapasztalható olyan mértékű árvíz vagy vízkár, amely a cég objektumait érintette és amely miatt szolgáltatáskiesés lett volna tapasztalható. Az árvízveszéllyel érintett helyszíneken kollégáik felkészültek a szolgáltatás biztosítására. Amennyiben egy adott helyszínen az áramszolgáltató biztonsági okokból lekapcsolja az áramszolgáltatást, mobil dízel generátorokkal biztosítják majd a folyamatos működést, továbbá szükség esetén a mobilszolgáltatás fenntartását mobil bázisállomásokról látják el.
A Yettel a Magyar Telekomot megelőzve azt jelentette be, hogy korlátlan internetet biztosít öt napig az ügyfeleinek.