Amit a nyári gumikról mindenképp tudni érdemes

Téli gumival tavasztól nyárigMár jócskán benne járunk a tavaszban, és bár az időjárás nem volt épp kellemes, tavaszias, de sok autós döntött már úgy, hogy elég jó az idő a nyári gumik számára. Sokan nem sokat tudnak azonban arról, hogy mi is a különbség a nyári és a téli gumik között, mindössze annyival vannak tisztában, hogy télen téli szett kell, nyáron meg nyári, a téli jól bírja a hideget meg a havat, a kánikulát pedig a nyári abroncs viseli el, és kész. Esetleg még a cserék idejével is tisztában vannak, de bővebben nem foglalkoznak a kérdéssel.

Pedig nem árt tudni, hogy mit várhatunk el egy nyári gumitól, mit is tud pontosan, mert csak így fogjuk tudni elérni, hogy a lehető legtovább használhassuk őket. A következőkben utána járunk a nyári gumik tulajdonságainak, hogy miben mások, mint a téli abroncsok, és persze a használatukhoz is adunk pár hasznos tanácsot. De kezdjük az elején.

Mit tud egy jó nyári gumi?

A gumiabroncsfelni.hu szakemberei szerint egy megbízható nyári gumi tavasztól őszig jó tapadást és rövid fékutat ér el a legnagyobb melegekben is, legyen szó nedves vagy száraz útfelületekről. Ezzel a legtöbben persze tisztában vannak, viszont azt kevesen tudják, hogy miért is célszerű nyáron nyári gumit használni, miért nem jó a téli. Még mindig akadnak ugyanis olyanok, akik nyáron is a téli gumikkal közlekednek, mondván, ha a gumi télen a havas, jeges időt is kibírja, akkor nyáron is jó lesz, hiszen akkor maximum csak esőre lehet számítani. Pedig a helyzet az téli és a nyári gumik esetében a fő különbség nem az időjárási tényezők elviselésében keresendő, vagyis nem azt kell nézni, hogy havat vagy esőt visel el, hanem a hőmérsékleti tényezőket.

A nyári gumik abroncskeveréke és mintázata is merőben eltér a téli abroncsokétól. A gumikeverék úgy kerül kialakításra, hogy az abroncs elviselje a nagyobb hőmérséklet-ingadozást, tehát 7 foktól akár 50-60 fokig is jó tapadást érjen el, és a kopás mértéke is optimális maradhasson. Emiatt a nyári gumik lényegesen keményebbek, mint téli társaik. Természetesen a nyári gumik mintázta is más, mint a téli gumiké, hiszen a téli gumik robusztusabbak, és sűrűbb lamellázottság jellemző rájuk, míg a nyári gumik esetében erre nincs szükség.

Mit tehetünk, hogy a lehető legtovább tudjuk őket használni?

Most, hogy már tudjuk a főbb különbségeket a két abroncstípus között, rátérhetünk arra, hogy hogyan is tudjuk a lehető legtöbbet kihozni az abroncsunkból. Az egyik fontos tanács, hogy az abroncsok tartósság érdekében célszerű időben elvégezni a félévenkénti abroncscserét. A nyári gumikat már akkor érdemes feltetetni, amikor a hőmérséklet tartósan 7 fok fölé kerül, vagyis április-május környékén már időszerű, ősszel pedig már akkor tegyük fel a téli szettet, ha 7 fok alá esik a hőmérséklet.

A tárolási is lényeges szempont az abroncsok élettartamának meghosszabbítása érdekében, de a rendszeres állapotellenőrzés is lényeges. Most úgyis időszerű a téli gumik cseréje, mielőtt azonban felkerül a nyári szett, célszerű ellenőriztetni a szakemberrel, és ha szükséges elvégeztetni a centrírozást.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Csúcsokat döntött tavaly a Gloster

sze ápr 26 , 2023
ShareTweetPinShareRekord árbevétellel és üzemi eredménnyel zárta az elmúlt évet a Gloster Infokommunikációs Nyrt. Az árbevétel 27 százalékkal, 6,349 milliárd forintra emelkedett, a kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 19 százalékkal, 940 millió forintra nőtt tavaly. A cég közleménye szerint a növekedés motorja a nemzetközi szoftverfejlesztési üzletág volt, az árbevétel 78 […]
A fotón jobbról balra: Pintér Attila (Dr. Pintér Attila ügyvédi iroda), Tóth Attila (Minero ), Sárközi Zoltán (Minero ), Szekeres Viktor (Gloster), Murvai Attila (Minero), Kovács Ákos (Absolvo Consulting Kft.)

És még ez is...