AI: Elavultak az eddig bevált biztonsági intézkedések

EY

Magyarországon is mindennapos eszközzé vált a mesterséges intelligencia (AI) a vállalati visszaélések terén – hívja fel a figyelmet az EY egy ötven magyar compliance- és biztonsági vezetővel végzett kutatása.

Az EY felmérése szerint a válaszadók negyede úgy véli, hogy a digitális támadások jelentős részében már alkalmaznak MI-t a bűnözők, míg a válaszadók fele szerint ez a technológia főként a támadások előkészítésében segíti az elkövetőket. A vezetők többsége úgy látja, hogy a cégeknek is használnunk kell az AI-t az ilyen típusú csalások ellen, különben nem kerülhetik el az adatlopásokat, amelyek súlyos anyagi és reputációs károkkal járnak.

„Az AI új dimenzióba emelte a vállalati visszaéléseket, hiszen képes olyan, az átlagember számára hitelesnek tűnő, de valójában hamis tartalmakat előállítani, mint például egy közüzemi számla, pénzügyi felszólítás vagy ügyvédi levél. A szakembereknek a védelem oldalán is alkalmazniuk kell ezt a technológiát, ha nem akarnak kiszolgáltatottá válni. Az AI lehetővé teszi a nagy mennyiségű adat gyors és automatizált elemzését, így a korábban ismeretlen fenyegetések gyorsabban észlelhetők” – mondta Bácsfalvi András, az EY partnere és a regulatory compliance terület vezetője.

A kutatás eredményei szerint a válaszadók többsége tapasztalt valamilyen visszaélést a vállalatánál. A leggyakoribb problémák közé tartozik a belső szabályok megsértése (42 százalék), csalás (29 százalék) és összeférhetetlenség (17 százalék). A legnagyobb kockázatokat a külső csalások (42 százalék), az adatszivárgás és az üzleti titok megsértése (21 százalék) jelentik.

A vállalati irányelvek, szabályzatok és eljárásrendek nincsenek kellően összehangolva

A válaszadók harmada nem tartja kellően hatékonynak a vállalati védelmet, amely a csalások és adatvesztések megelőzésére irányul. Mindössze egyötödük számolt be arról, hogy a cégen belül megfelelően integrálták a védelmi intézkedéseket a működési folyamatokba. Minden harmadik válaszadó szerint a vállalati irányelvek, szabályzatok és eljárásrendek nincsenek kellőképpen összehangolva. Negyedük azt tapasztalja, hogy a vezetőség csak formálisan foglalkozik az online biztonság kérdésével, és a gyakorlatban nem biztosítanak elegendő támogatást a felkészüléshez.

„A kutatás egyértelműen rávilágít arra, hogy a cégek jelentős része még mindig nem kezeli stratégiai szinten az online biztonságot. A szabályozási környezet, az informatikai rendszerek és a vállalati kultúra közötti széttartás komoly kockázatokat rejteget. Ahhoz, hogy a védelmi vonalak hatékonyak legyenek, elengedhetetlen, hogy a biztonsági szempontok minden szinten integrálódjanak a napi működésbe, a vezetői szándékoktól kezdve az operatív gyakorlatokig” – tette hozzá Bácsfalvi.

A felmérést végző szakemberek szerint a régebben bevált biztonsági intézkedések már nem elegendőek az egyre kifinomultabb támadások ellen. A szervezeteknek intelligens megoldásokra van szükségük, ha el akarják kerülni, hogy áldozattá váljanak.

English summary

Artificial intelligence (AI) has become a common tool for corporate fraud in Hungary. An EY survey reveals that a quarter of Hungarian compliance and security leaders believe AI is used in most digital attacks. Furthermore, half of the respondents think AI aids in attack preparation. Most leaders agree companies must use AI to counter these threats. Additionally, without it, data breaches and reputational damage are inevitable. The survey highlights that many companies lack effective security measures. Also, internal rules and procedures are often misaligned. Finally, experts stress the need for intelligent solutions to combat increasingly sophisticated attacks.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Fel!