A Vodafone szerint nem helytálló a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogértelmezése, ezért bírósági felülvizsgálatot kér a cég. Azt is hangsúlyozták, hogy a normál adategyeztetésen túl továbbiakra nincs szükség.
Az NMHH közlése szerint új adategyeztetésre számíthat több százezer Vodafone-os feltöltő kártyás előfizető, akiknek az adatait tavaly a mobilszolgáltató nem a törvényi előírásoknak megfelelően ellenőrizte, az ügyfelek friss adatközlése helyett a saját nyilvántartásában lévő adatokból kiindulva egyeztette, és a nem egyeztetett sim-kártyákat is csak egy héttel a határidő után kapcsolta le. Az NMHH negyvenmillió forintra bírságolta a szolgáltatót, határozatát augusztus végén a másodfokú hatóság is helybenhagyta – közölte a hivatal. A szolgáltató álláspontja értelmében az NMHH jogértelmezése nem helytálló, ezért bírósági felülvizsgálatot kér. Az érintett ügyfeleknek a normál, folyamatban lévő feltöltő kártyás egyeztetésen kívül nem szükséges jelenleg további adategyeztetés – hangsúlyozták. „A Vodafone az adategyeztetés során olyan, jogértelmezése szerint helyes eljárást alkalmazott, mely a hatályos jogszabályok betartása mellett az ügyfelek kényelmét és érdekeit tartotta maximálisan szem előtt azzal a céllal, hogy elkerülje a fölösleges sorban állásokat és enyhítse az ügyfelek adminisztrációs terheit” – közölték.