A Unisys szerint alaptalan az AI-tól való félelem

UnisysA Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását.

A Magyarországon több mint hétszáz szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

A német, brit, amerikai és ausztrál vállalatvezetők és munkavállalók körében végzett felmérés rávilágított arra, hogy a dolgozók 71 százaléka érzi úgy, hogy az AI növeli munkahelyi elégedettségét, míg 83 százalékuk szerint jelentősen javítja napi termelékenységüket, különösen, ha mindennapi feladataik megkönnyítésére használhatják.

„Kutatásunk eredményei azt mutatják, hogy az AI nemcsak a napi feladatokat könnyíti meg, hanem nagyban hozzájárul a karrierfejlődéshez is. Az AI nemcsak a munkavállalók hatékonyságát növeli, hanem a karrierépítésben is fontos eszközzé válik. Az ismétlődő feladatok automatizálása révén az alkalmazottak stratégiai, értékesebb munkára koncentrálhatnak, ami növeli az elégedettséget és a termelékenységet” – mondta el Patrycja Sobera, a Unisys digitális munkahelyi megoldásokért felelős alelnöke.

Optimistán tekintenek az AI-ra a munkáltatók is

A vállalatvezetők 93 százaléka szerint az AI hosszú távon a cégük stratégiai részét képezi, és 89 százalékuk tervezi a mesterséges intelligencia felhasználásának bővítését a következő évben. Az AI azonban csak akkor hoz valódi eredményeket, ha tudatosan integrálják a működésükbe. Az AI-ba stratégiai szinten befektető cégek 30 százaléka már jelentős versenyelőnyt érzékel, míg azokon a helyeken, ahol külön vezető felel az AI bevezetéséért, a vezetők 86 százalékaa számolt be időmegtakarításról.

„Érdemes az AI-ra úgy tekinteni, mint egy ideális munkatársra, aki mindig készen áll támogatni kollégáit, növelni a cég hatékonyságát és támogatni az innovációt. Ha az AI a stratégia központi elemévé válik, nemcsak a termelékenységet növeli, hanem új karrierlehetőségeket is megnyit” – mondta el Brett Barton, a Unisys AI-gyakorlatokért felelős globális vezetője.

Az AI alkalmazásának előnyei

  • A dolgozók 79 százaléka úgy véli, hogy az AI-ismeretek gyorsabb karrierfejlődést tesznek lehetővé számukra, új lehetőségeket nyitva meg a vállalaton belül.
  • Az AI által időt megtakarító munkavállalók 44%-a az így „nyert” időt szakmai képzésekre fordítja, ezáltal további készségeket fejleszt és bővíti karrierlehetőségeit.
  • A dolgozók 61 százaléka szerint az AI új munkahelyeket teremthet, és a munkanélküliséggel kapcsolatos félelmek ellenére dinamikusan fejlődő munkaerőpiacot hozhat létre.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A digitalizáció új lendületet kapott a bankszektorban

szo nov 23 , 2024
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 (DBM 2024) kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A COVID-19 világjárványt követően a bankszektor gyors digitális átalakuláson ment keresztül, […]
Deloitte

És még ez is...