A többség szerint a levélszemét káros a küldője számára

spamAz európai fogyasztók számára a kiskereskedők és az oktatási intézmények kommunikációs anyagainak mintegy háromnegyede bizonyul levélszemétnek, minden tizedik fogyasztó panaszt is tesz az illetékes hatóságnál — derül ki a Ricoh Europe által megrendelt, nem reprezentatív felmérésből. Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a legkevésbé zavaró anyagokat a pénzügyi szolgáltatók és a közszféra szereplői küldik, azonban nincs olyan ágazat, amelynek a kommunikációját a fogyasztók többsége hasznosnak találná. A levélszemét problémája jelentős hatással van a vállalkozások eredményeire, a fogyasztók csaknem ötöde váltott már márkát vagy szolgáltatót a kéretlen anyagok miatt – írják.

David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője közlemény szerint elmondta: a vállalkozások jelenleg rosszul célzott anyagokkal árasztják el az embereket, amivel lerombolják a bizalmat, lehetséges ügyfeleket veszítenek és csökkentik bevételeiket. A szakértő szerint a kiskereskedelem és az oktatási intézmények rossz megítélésének oka az erős piaci verseny által generált kényszerhelyzet. Az “offline” kiskereskedelemnek versenyre kell kelnie a vásárlói magatartást megváltoztató, költséghatékonyabban üzemeltethető online vásárlással, miközben az oktatási létesítmények a tanulókért küzdenek az alacsonyabb állami támogatás idején – fejtette ki.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.