Az LG először a 2017-es CES-en mutatta meg mesterséges intelligencia törekvéseit a DeepThinQ technológia bejelentésével. A cég ezek után új kezdeményezést indított el, melynek célja az volt, hogy az év során bemutatott prémium termékek mindegyike wifi kompatibilis legyen. Júniusban az LG megnyitotta a szöuli Mesterséges Intelligencia Laboratóriumot, amely összefogja a cég különféle kutatásait az olyan technológiák terén, melyek lehetővé teszik a hang- és videó-alapú, valamint a szenzorok által szolgáltatott információk felismerését, és képessé teszik az eszközöket arra, hogy saját következtetéseik nyomán tanuljanak. Az LG laboratóriuma közreműködött a világ első, a saját környezetét feltérképezni képes légkondicionálójának fejlesztésében csakúgy, mint intelligens hűtőszekrények, mosógépek és robotporszívók megalkotásában.
A ThinQ márka nem a semmiből bukkant fel, már korábban is használta a dél-koreai gyártó [1, 2].