Björklund felhívja a figyelmet arra, hogy a visszahívások drágák. Sőt, annyira drágák, hogy az amerikai élelmiszergyártók szövetségének (GMA) 2011-es felmérése szerint az ágazat szereplőinek 81 százaléka „jelentős katasztrófának” értékeli az ilyen eseteket. Persze a legnagyobb és legköltségesebb veszély az, hogy sérül a márka hírneve. A híres fogyasztói márkákat, mint a Coca-Cola vagy a McDonald’s márkát évtizedekbe telt felépíteni, de egy termék visszahívása napok alatt lerombolhatja ezt. A szakember szerint igazán még az sem megoldás erre a problémára, ha egy vállalatnak az egész cégre kiterjedő ERP-rendszere van, amelyik képes minden folyamatot, eseményt nyomon követni. Szerinte mindezt ésszerű költségek mellett, és hatékonyan kell tenni. Az adatrögzítésre például a már jól bevált vonalkód és/vagy az RFID kínál költséghatékony támogatást az események követésére. Björklund szerint ideje elfelejteni a kézi adatrögzítést.