A Telenor vitatja a GVH döntését

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,8 milliárd forint bírságot szabott ki a Telenor Magyarország Zrt. 2017 októberében lezárult, kedvezményes készülékvásárlási lehetőségét tartalmazó Telenor Blue tarifacsomagokat hirdető reklámkampánya miatt.

A Telenor álláspontja szerint a reklámkampány vizsgált időszaka alatt rendkívül nagyösszegű ártámogatást biztosított a fogyasztók számára, így a GVH egy olyan gyakorlatot kifogásol, ami az ügyfelek döntő többségének biztosan kedvező volt. A mobiltársaság álláspontja szerint a GVH által kifogásolt hirdetésben jogszerűen járt el, a fogyasztók számára minden releváns információ megismerhető volt a reklámanyagokban. A vitatott hirdetés egy adott ajánlatra vonatkozott, és a Telenor álláspontja szerint a hirdetések formai keretei nem adnak lehetőséget arra, hogy többféle választási lehetőséget bemutasson ugyanaz a reklám. Ez az elvárás nem követelmény és egyben nem is szokásos. Az eset bonyolultságát mutatja, hogy a GVH hosszú ideig vizsgálta az ügyet, ezalatt a versenyhivatal álláspontja többször lényegesen változott. Az együttműködési szándék jeléül a Telenor már az eljárás folyamatában kiegészítette hirdetési gyakorlatát, továbbá a vizsgálat során a GVH szempontjait értelmezve felajánlotta, hogy saját költségén széleskörű, televíziós reklámmegjelenéseket is magába foglaló társadalmi információs kampányt indít. A versenyhivatal ezt a kötelezettségvállalási felajánlást elutasította. A Telenor Magyarország vitatja a GVH döntésének jogosságát, a bírság összegét súlyosan aránytalannak gondolja, ezért a döntés bírósági felülvizsgálatát fogja kérni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.