mínuszos.hu

A Telekom bevezeti üzleteiben az e-aláírást

e-signoA Magyar Telekom az e-aláírás bevezetésével megújítja a személyes ügyfélkiszolgálást üzleteiben. A Telekom üzletek egy részében már működnek a tabletes e-aláírási terminálok. A vállalat az eszközök ütemezett kihelyezésével ez év végéig fokozatosan kapcsolja be teljes bolthálózatát az elektronikus ügyfélkiszolgálásba. A társaság várakozásai szerint az elektronikusan rögzített aláírás egyszerűbbé, gyorsabbá, gördülékenyebbé teszi az ügyfélkiszolgálást. A megoldás emellett lényegesen csökkentheti a nyomtatott dokumentumok, valamint a nyomtatásra, archiválásra és tárolásra fordított munka és költségek mennyiségét, javítva a működési hatékonyságot és csökkentve a környezetterhelést is.

A papírmentes ügyintézési folyamatban a dokumentumok elektronikus formában keletkeznek és egy speciális szoftverrel ellátott tablet kijelzőjén jelennek meg, ahol az előfizető áttekintheti, majd alá is írhatja őket a biometrikus azonosítókat is rögzítő érintőtollal. A távközlési társaságnál bevezetett, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő, fokozott biztonságú e-aláírást független tanúsító szervezet, a Hunguard auditálta. Az aláírt elektronikus dokumentumok az ügyfelek részére bármikor elérhetők a Telekom online önkiszolgáló felületén, illetve kifejezett kérésükre az üzletben kinyomtatják őket.

Az e-aláírás megvalósításában a Telekom magyar és külföldi partner cégekkel is együttműködött. A MobilSign alkalmazást a Profitrade Kft. fejlesztette, a Samsung pedig a speciális tableteket biztosítja, amelyek üzemeltetési hátteréről a BlackBerry szoftvere gondoskodik.

Exit mobile version