A TASZ kezdeményezi a Fidesz politikai marketing célú adatkezeléseinek átfogó vizsgálatát

Első fokon megnyerte a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) ügyfele azt a pert, amelyet azért indított, mert emailen kéretlen kampányanyagokat kapott a Fidesztől úgy, hogy soha nem adta meg a pártnak az elérhetőségeit. A kormánypárt védekezésül két olyan aláírásgyűjtő ívet is bemutatott, amelyeken szerepelt a TASZ ügyfelének neve, ő azonban tagadta, hogy bármelyiket is aláírta volna – az egyiken ráadásul még a neve is hibásan szerepelt. Mivel a Fidesz nem tudta igazolni, hogy az adatok tényleg az érintettől származnak, ezért a teljes adatkezelése jogellenesnek minősült. A bíróság – a mostani, konkrét ügyre vonatkoztatva – kimondta, hogy az aláírásgyűjtő kampány során az aláírók személyes adatai érzékeny, politikai véleményre vonatkozó adatoknak minősülnek. Az ítélet szerint bebizonyosodott, hogy a Fidesz politikai marketingcéllal jogellenesen is kezel személyes adatokat. A TASZ ügyfelét ért jogsérelem valószínűleg nem egyedülálló, ezért a TASZ kezdeményezi a Fidesz politikai marketing célú adatkezeléseinek átfogó vizsgálatát a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál.

Vélemény
Egyetértünk a TASZ-szal, de érdemes lenne tovább menni: az összes párt ilyen irányú tevékenységét, adatbázisait meg kellene vizsgálni, hiszen a jelenlegi kormánypárt „példamutató” lehet a többi párt számára.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az Egyesült Államok 46 tagállama csatlakozott a Facebookkal szembeni trösztellenes vizsgálathoz

szo okt 26 , 2019
ShareTweetPinShareAz Egyesült Államokban 46 tagállam csatlakozott a Facebookkal szembeni trösztellenes vizsgálathoz – jelentette be Letitia James, a vizsgálatot kezdeményező New York állam főügyésze. Közleményében James hangsúlyozta: a vizsgálathoz csatlakozó államok mindegyike „aggódik amiatt, hogy a Facebook kockára tehette felhasználói adatainak biztonságát, korlátozta a fogyasztók választási lehetőségeit és megemelte hirdetéseinek árait”. […]
Facebook

És még ez is...