mínuszos.hu

A T-Systems bénázása nullszaldóssá tehette a közbringarendszert a Fővárosnak

forintVéget ért a próbaüzem, hétfőn elindul a fővárosi közbringarendszer, a Mol BuBi (Budapest Bicikli) – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) MTI-vel. Közleményük szerint hetekig több mint kétezer ember tesztelte a rendszert Budapest utcáin. A nyilvános próbaüzemben a csúcs napi 3200 használat volt. Az észrevételek alapján a próbaüzem alatt észlelt hibák többségét már menet közben javította a Közbringa Kft. A hibák átlagos napi aránya kezdetben egy-két százalék körül mozgott, de később jelentősen csökkent a folyamatosan végzett javításoknak és ellenőrzéseknek köszönhetően.

A többség kényelmesnek találta a kerékpárokat, és úgy ítélte meg, hogy Mol Bubi kártyával is könnyű használni a rendszert. A visszajelzések alapján a BKK számos kisebb fejlesztést végez a kerékpárokon a következő hetekben, ezek azonban nem akadályozzák a rendszer indítását, mivel kényelmi szintet javító változtatások. A BKK tájékoztatása szerint hétfőtől lehet jegyet venni a főbb gyűjtőállomások érintőképernyős felületein és a Mol Bubi weboldalán, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban. A várakozás elkerülése érdekében a BKK azt javasolja, hogy bérlet váltásához regisztráljanak a molbubi.bkk.hu webcímen, erre már lehetőség van.

A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió forint az EU-támogatás, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. A késedelmes átadás közel százmillió forintjába (a mínuszos.hu számításai szerint pontosan 97,2 millióba) került a szoftver üzembe helyezését végző T-Systemsnek. A rendszert ugyanis július 16-án kellett volna átadnia a társaságnak, s a határidő lejárta óta minden nap 1,8 millió forint kötbért fizet a T-Systems.

Exit mobile version