A szolgáltató központok az olcsó munkaerő miatt jönnek Magyarországra

rabszolgaA Magyarországon működő szolgáltató központok kétharmada bővítést tervez, a cégek többsége szerint a képzett munkaerő az ország legnagyobb erőssége, derül ki az EY Nemzeti SSC (született: Ernst & Young) felméréséből. A kutatás eredményei szerint a központok tipikusan a költségek csökkentése miatt jönnek Magyarországra, de nem azért maradnak itt és nem azért fejlesztenek, hanem mert tehetséges és képzett munkaerőt találnak. Mára a kis híján 80 szolgáltató központ több mint harmincezer embernek ad munkát. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal mintegy harminc olyan befektetési tervet kezel, amelyek szolgáltató központokhoz társulnak, és ha ezek megvalósulnak, több mint kilencezer új munkahelyet jelenthetnek Magyarországnak. A felmérés szerint a magyarországi központok kétharmada (68 százalék) további bővítést tervez, ennek keretében több mint hetven százalékuk ötvennél több munkahelyet teremtene a következő időszakban. Szolgáltatásaik közül leginkább a pénzügyi és az ügyfélszolgálati funkciók bővítését tervezik.

A szektor előtt álló kihívások
A munkaerő megszerzése és megtartása, az oktatási rendszerek és gyakorlatok hatékonyabbá tétele, a kormányzati és uniós támogatások rendszerének finomhangolása, valamint a szektor kommunikációjának javítása.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Magyar Telekom: osztalék nuku

vas márc 2 , 2014
ShareTweetPinShareA Magyar Telekom igazgatósága azt javasolja a közgyűlésnek, hogy a társaság ne fizessen osztalékot a 2013. gazdasági év után – közölte a cég a Budapesti Értéktőzsde honlapján. A közlemény szerint a javaslat „összhangban van a társaság osztalékpolitikájával, amely szerint az eladósodottsági rátát (a nettó adósságnak az összes tőkére vetített arányát) […]
szegény

És még ez is...