A szektor-semleges crm a nyerő

A rEVOLUTION Software Kft. ügyfélkörét alkotó, crm szoftvert használó cégek 68 százaléka mikrovállalkozás, míg 32 százalékuk a közép- és kisvállalati (kkv) kategóriába tartozik. A mikrovállalatok 54 százaléka az alapszoftvert, 46 százaléka pedig valamilyen egyéb funkcióval bővített megoldást használ. Ugyanez az arány kkv-k esetében 38, illetve 62 százalék, tehát mindkét szegmensben a cégek jelentős része már nem csak „kipróbálni” szeretné a legegyszerűbb változatot, hanem a funkciók tudatában annak bővített változatait használja. A kkv kategóriában a vállalatok közel egyharmada tíznél több felhasználót kiszolgáló rendszert használ, tehát az ügyfélkezelésre jelentős emberi erőforrásokat is fordít.

A nem reprezentatív felmérés szerint a cégek többsége (63 százalék) a szolgáltató szektorban tevékenykedik, de említésre méltó arányban képviseltetik magukat az ipari (14 százalék), a szállítási (kilenc százalék), a nagykereskedelemi (kilenc százalék) és a mezőgazdasági (öt százalék) szektor cégei is. Ez megerősíti a rEVOLUTION feltételezését, miszerint a kis- és középvállalati szegmens számára gazdaságos módon a szektor-semleges, az összes iparágban megtalálható alapadatokra építő crm szoftverek értékesítése lehet hosszú távon is sikeres megoldás.

A cégek szoftverválasztását tekintve figyelmet érdemel, hogy nagy részük (83 százalék) tervezett beszerzés keretében, tehát problémáinak és a megoldás lehetőségének ismeretében választotta a crm szoftvert. A felmérés eredményének ez az egyik legfontosabb üzenete: amelyik cég megismeri, az nagy valószínűséggel be is vezeti az alkalmazást. Ezt támasztja alá a rEVOLUTION saját értékesítési tapasztalata is, miszerint a szoftverek eladásáról folyó tárgyalások negyven százalékban sikerrel járnak, ami igen kedvező a „megszokott” arányhoz képest.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.