A szebb jövőben bízik a Dell

 

Több évig tartó szerkezetátalakítás, profilváltás és termékportfólió-bővítés után bizakodóan tekint a jövőbe a Dell — írja az MTI. David Spruyt, a Dell CEE (Central Emerging Europe) regionális igazgatója elmondta, hogy az eredetileg személyi számítógépeiről ismert számítástechnikai konszern 2009-ben kezdte meg profiljának átalakítását azzal a céllal, hogy az iparág egyik vezető szereplőjévé léphessen elő a teljes vertikumot lefedő, „end-to-end” informatikai szolgáltatások nyújtásában (Ehhez képest az okostelefon-gyártást -amely az egyik legdivatosabb végpont- nemrég megszüntették. A -szerk- megj.). A Dell termékszerkezetét folyamatosan állítja át a főként lakossági vevőkörnek szánt alacsony nyereségtartalmú, viszonylag olcsó modellekről a magasabb minőségi színvonalat képviselő notesz- és táblagép modellekre. Részben a válság miatt negyedével zsugorodó magyarországi piaci környezetnek, részben pedig a termékportfolió átalakításának tulajdonítható, hogy a Dell lakossági noteszgép eladásai tavaly a harmadik pénzügyi negyedévben az egy évvel korábbinak egy negyedére zuhantak – mondta Dienes-Oehm Tivadar a Dell Magyarország értékesítési vezetője. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Dell rossz évet tudna maga mögött Magyarországon, hiszen a társaság újabb piaci szegmenseket nyitott meg, és jelentős kormányzati megrendeléseket kapott. Tavaly a Dell mintegy 10 százalékkal növelte értékesítési árbevételét Magyarországon – mondta Dienes-Oehm Tivadar.

Sikeres szerkezetátalakítás?
A Dell a világpiacon a harmadik legnagyobb számítógépgyártó. a ranglistán a harmadik helyen áll. Az IDC friss adatai szerint tavaly a társaság eladásai csökkentek, és piaci részesedése is zsugorodott: 9,482 millió, az előző évinél 20,8 százalékkal kevesebb eladott gép után piaci részesedése 10,6 százalékra csökkent 12,5 százalékról. A Dell eladásai az év folyamán 12,6 százalékkal csökkentek 38,718 millióra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Felzárkózóban a Lenovo

pén jan 18 , 2013
  Az International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat pc piaci adatai szerint, tavaly az értékesítéseket változatlanul a Hewlett-Packard (HP) vezeti: a negyedik negyedévben 15,023 millió számítógépet értékesített, 0,6 százalékkal kevesebbet, mint 2011 negyedik negyedévében, piaci részesedése azonban ezzel együtt is 16,7 százalékra emelkedett 15,8 százalékról. A HP éves forgalma 6,7 […]

És még ez is...