A streaming legyőzi a letöltést

CD-Pink-FloydA zenei CD-k és hanglemezek lassan feledésbe merülnek, a válaszadók 73 százaléka több mint egy éve nem vásárolt ilyen terméket. Az internetről zenét letölteni Magyarországon a felnőtt netezők 72 százaléka szokott legalább alkalmanként, míg zenei streaming oldalakat (például YouTube, Spotify, SoundCloud, Google Music) már 84 százalék látogat. Mindkét esetben azok vannak többségben, akik soha nem fizetnek ezért (a letöltésnél hetven százalék, a streamingnél pedig 86 százalék), és semmilyen körülmények között nem is lennének hajlandóak pénzt áldozni erre (43 százalék és 58 százalék).

Akik fizetnének is ezekért, azok csak abban az esetben tennék, ha nem lehetne ingyenesen letölteni/meghallgatni, vagy ha egy fix díjért korlátlan mennyiségű zenéhez férhetnének hozzá. Az online zenehallgatási lehetőséget is biztosító oldalak közül változatlanul a YouTube a kedvenc, melyet 97 százalék látogat rendszeresen, ezt követi egyelőre jóval lemaradva a Spotify, a SoundCloud és a Google Music, egyaránt tíz százalék körüli látogatottsággal – derül ki az eNETMagyar Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss kutatásából, amely a zenehallgatási szokások változásaival foglalkozik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Xerox: egy gépben egy egész nyomda

hét ápr 20 , 2015
Magyarországon is elérhetőek a Xerox új, színes nyomdagépei. A vállalat a Xerox Versant 80 Press és a Xerox Colour 800i/1000i digitális berendezésekkel olyan nagy teljesítményű, a speciális nyomtatási igényeknek is megfelelő, egyszerűen használható és ofszet minőséget garantáló gépeket kínál a kis- és közepes vállalkozásoknak, amelyekkel azok hosszú távon bővíthetik kapacitásaikat […]

Friss, ropogós