A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók 2016. július végén 3,279 millió előfizetést tartottak nyilván, amelyeknek a 73,5 százaléka digitális szolgáltatás volt. A digitális előfizetéseken belül júliusban 1,390 millióról 1,402 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 901 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 106 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 42,7 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 30,7 százalék volt júliusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 26,5 százalékra csökkent. A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban a UPC volt a piacvezető 26,8 százalékos részesedéssel. A második helyen a Magyar Telekom állt 25,3 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 25 százalékos piaci részesedéssel — áll az NMHH jelentésében.