A Salesforce a járvány után is megtartja a távoli munkavégzés intézményét

home officeA Salesforce amerikai szoftvergyártó közölte, hogy a koronavírus-járvány lecsengése után is engedélyezi alkalmazottai többségének a távoli munkavégzést, legalábbis a hét egy részében mindenképp.

Más nagy amerikai technológiai vállalatok, például a Twitter és a Facebook is hasonló tartalmú bejelentést tett. Az elsősorban felhőalapú munkahelyi és ügyfélkapcsolat-kezelő rendszereket fejlesztő Salesforce San Francisco város legnagyobb magántulajdonú munkaadója. Kedden közölte, alkalmazottai nagy részének megengedi, hogy munkaidejük egy részében otthonról dolgozzanak. Ez azt jelenti, hogy a munkavállalók hetente egy és három nap közötti időt töltenek az irodájukban teammunka, prezentációk bemutatása vagy ügyfelekkel való találkozók céljából, a fennmaradó időben pedig otthonról távmunkát végeznek. Azok az alkalmazottak, akik messze laknak a munkahelyüktől, vagy olyan feladataik vannak, amelyek nem igényelnek irodai környezetet, teljes munkaidőben távmunkát fognak végezni – közölte a Salesforce. Csak azoknak a foglalkoztatottaknak kell a teljes munkaidőt a munkahelyükön tölteni, akiknek a munkájához szükség van a fizikai jelenlétre.

Döntését indokolva a Salesforce rámutatott, a távoli munkavégzés lehetővé teszi a vállalat számára, hogy a „hagyományos városközpontokon túl” földrajzilag új helyekről és új közösségekből hatékonyabban toborozzon munkaerőt. A Salesforce közölte azt is, hogy alkalmazottainak visszajelzései alapján hozta meg a járvány utáni távmunkát engedélyező döntését. A megkérdezett munkavállalók mintegy fele mondta azt, hogy havonta csak néhányszor akar bemenni munkahelyére. Ugyanakkor nyolcvan százalékuk mondta azt, hogy fenn akarja tartani a közvetlen kapcsolatot kollégáival. „A reggel kilenc órától délután öt óráig tartó munkanapnak befellegzett … A folyamatosan összekapcsolt világban nincs értelme elvárni az alkalmazottaktól, hogy nyolcórás műszakban dolgozzanak, és sikeresek legyenek munkájukban” – írta Brent Hyder, a Salesforce HR-vezetője blogjában, hozzátéve, hogy rugalmasságra van szükség a siker érdekében.

Az 1999-ben alapított Salesforce több mint 49 ezer munkavállalót foglalkoztatott a tavalyi adatok szerint.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Streaming: hasít a Disney Plus

szo febr 13 , 2021
A Disney Plus streamingszolgáltatásra január elején már 94,9 millióan fizettek elő, egyetlen hónap alatt több mint nyolcmillióval nőtt a megrendelők száma. A 2019 novemberében indított streamingcsatorna közönségét elsősorban a Star Wars-univerzumból kinőtt The Mandalorian című sci-fisorozat sikere és a Pixar Lelki ismeretek című új animációja növelte decemberben. A január közepén […]
televízió

És még ez is...