mínuszos.hu

A régióban Magyarországon a leglassabb az online kiskereskedelmi értékesítés növekedése

e-kereskedelemAz online értékesítés aránya a kiskereskedelemben 15 százalékra nőtt Közép- és Kelet-Európában, a leglassabb növekedési ütemét tíz százalékkal Magyarországon regisztrálták.

A CBRE friss elemzése szerint négy év múlva eléri a húsz százalékot az online értékesítés aránya a térségben. A régió országai közül az e-kereskedelem leglassabb növekedési ütemét tíz százalékkal Magyarországon regisztrálták, az előrejelzés szerint 2026-ra 13 százalékot ér el a bővülés üteme. Csehországban és Lengyelországban a legmagasabb az e-kereskedelem aránya; a társaság előrejelzése szerint 2026-ra ez az arány Csehországban elérheti a 24 százalékot, Lengyelországban pedig a 23 százalékot. Az online vásárolt áruk legnépszerűbb kategóriái közé tartoznak az elektronikai cikkek 14 százalékos piaci részesedéssel, valamint a ruházatok és lábbelik az összes vásárlás tíz százalékával.

Az online és offline vásárlás közötti határvonal egyre inkább elmosódik, a kiskereskedelemben megfigyelhető egy új trend, az úgynevezett „omnichannel”, amelynek során a különböző értékesítési csatornák ötvöződnek – hívták fel a figyelmet. Az új trendnek megfelelően az online kiskereskedelmi csatornák növekedése együtt jár a hagyományos üzletek számának növekedésével. Az előrejelzése szerint 2026-ra ez a piaci szektor tíz százalékos növekedést érhet el. A különböző csatornák, valamint az értékesítési és visszaküldési módszerek kombinálásával a kereskedők piaci előnyre tehetnek szert, kényelmesebb vásárlást biztosíthatnak, illetve a raktárterületüket is hatékonyabban használhatják ki.


 

Exit mobile version