A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100 százalékos tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.
A tranzakcióval a GKID a PwC Magyarország részévé válik, egyúttal 6 új szakember csatlakozik a céghez – köztük a GKID három tulajdonosa, Madar Norbert, Timár Szabolcs és Cserjés-Kopándi Ildikó. A GKID az e-kereskedelmi, retail és logisztikai iparág meghatározó kutatási és tanácsadó vállalata, széles iparági ügyfélkörrel, valamint egyedülálló tudásbázissal. A tranzakció a Trendsight Kutató és Tanácsadó Kft-re is kiterjed, mely a GKID-vel szoros együttműködésben például a Vedd fel a versenyt podcast kiadója is.
„Ezzel a megállapodással a PwC tovább erősíti versenyképességét a hazai és régiós piacon” – hangsúlyozta Kerekes Antal, a PwC Magyarország üzleti tanácsadási területének vezetője. „Egyrészt nyitunk egy folyamatosan növekvő és gyorsan változó iparág, a retail és e-kereskedelem irányába, másrészt megerősítjük az adatvagyonnal foglalkozó több mint negyven fős csapatunkat, és kiegészítjük azt adatszolgáltatási képességekkel is” – hangsúlyozta a szakember.
A GKID az elmúlt tizenegy év alatt a magyar e-kereskedelmi piac első számú piackutató és tanácsadó cégévé vált. A cég nevéhez köthető többek között az ország legátfogóbb és legismertebb e-kereskedelmi kutatássorozata, a Digitális Kereskedelmi Körkép, valamint az e-kereskedő vállalatokat rangsoroló – komoly presztizsértékkel bíró – eTOPLISTA megalkotása. A GKID építette fel az e-kereskedelmi piac első hazai csomagvolumen alapú forgalmi modelljét is, ami már közel tíz éves múltra tekint vissza.
Tovább bővitenék a szolgáltatásaikat
„Az online kereskedelemhez köthető riportjaink mára iparági és szabályozói szinten is elismert hivatkozási alapnak számítanak” – mutatott rá Timár. Cserjés-Kopándi hangsúlyozta, hogy a GKID-hez köthető a magyar csomaglogisztikai piac egységes adatszolgáltatáson alapuló piacmérésének elindítása, valamint a digitális média fogyasztási szokásokra nagy hatással bíró streaming platformok felhasználói mérésének elindítása is.
„A tranzakcióval elsődleges célunk a GKID digitális gazdaságon belüli szolgáltatásainak további bővítése, valamint a versenyképességünk és a szerepünk növelése azáltal, hogy a PwC tanácsadási üzletágának széleskörű, technológiai és stratégiai portfóliójához csatlakozunk. Jövőbeni terveink között kiemelt fontosságú, hogy standard szolgáltatásainkat a PwC nemzetközi hátterével, a hazai mellett régiós piacokra is kiterjesszük” – emelte ki Madar.
A PwC az adatalapú üzleti és technológiai szolgáltatások nyújtásában számos megoldást szállított eddig is ügyfeleinek, mint például digitális termékek tervezése, ügyfélélmény fejlesztési projektek vagy a logisztikai szolgáltatások hatékonyságának fejlesztése. „A GKID kutatási és e-kereskedelmi szakértelme egyértelműen hozzájárul ahhoz, hogy a PwC széleskörű megoldásokat nyújtson a retail és e-kereskedelmi szektor szereplői számára, legyen szó piaci vagy makrogazdasági trendekről, bővülésről, de akár új üzleti modellek megismeréséről“ – tette hozzá Nagy Ádám Gusztáv, a PwC Magyarország digitális tanácsadási szolgáltatásokért felelős igazgatója.