A Google okosszemüvegére, a Google Glass-ra optimalizált logisztikai és kereskedelmi alkalmazásokat fejleszt a debreceni székhelyű it-vállalkozás, a Pannon Szoftver Kft. — írja az MTI. Poór Károly, a cég marketing igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy elsősorban termék-kód azonosításra használható fejlesztésekben gondolkoznak, amelyek jól illeszkednek az online vásárlási szokásokhoz, valamint a gyorsabbá teszik a logisztikai folyamatokat. Ezek idővel kiválthatják a klasszikus vonalkód olvasó rendszereket. A Google Glass alkalmazásával például a targoncáról sem kell leszállnia a munkatársnak ahhoz, hogy megtaláljon egy terméket, illetve egy nagyobb raktárban a szemüveg megmutatja, minek hol a helye, illetve hogyan lehet a leggyorsabban összeszedni az adott kamion rakományát – fejtette ki a szakember.
A Pannon Szoftver elsősorban az amerikai piacon szeretné eladni fejlesztését, de ahogyan terjed majd a szemüveg, más országokban is. Az alkalmazást először főként repülőtereken és kikötőkben tervezik értékesíteni – jelezte a marketing igazgató. Hozzáfűzte, hogy mivel még nincs eléggé elterjedve a szemüveg, jövőre még csak elenyésző árbevétel-növekedésre számítanak az okosszemüvegre fejlesztett alkalmazásokból, de 2016-ban már „nagyobb robbanást” várnak.
A Pannon Szoftver Kft. tavalyi árbevétele 532 millió, adózott eredménye 8 millió forint volt, ami gyakorlatilag megegyezik az előző évi eredményével. A magyar, romániai, és egyesült államokbeli leánycégek eredményeit is beleszámolva a cégcsoport tavaly összesen közel 800 millió forintos forgalmat ért el, az előző évinél 150 millió forinttal magasabbat – mondta a marketinges. Hozzátette, hogy az idén a cégcsoport egymilliárd forintos forgalomra számít, de mivel a profit nagy részét visszaforgatják az új fejlesztésekbe és az amerikai piaci jelenlétbe, így adózott eredményük nagyságrendileg nem változik.