A Netflix belépett a német piacra

filmNémetországban kedden elindult a saját gyártású sorozatokat is forgalmazó Netflix amerikai online filmkölcsönző szolgáltatása. Az előfizetéses alapon működő online filmkölcsönzés piacán a Netflix az ötödik szereplő Németországban. A piacvezető nagyjából 40 százalékos részaránnyal a ProSiebenSat1 televíziós konszern Maxdome nevű szolgáltatása, mellette a Sky előfizetéses televíziót üzemeltető cég Snap nevű szolgáltatása, a francia Vivendi médiacsoport Watchever nevű szolgáltatása és az Amazon.com online áruház Prime Instant Video nevű szolgáltatása működik.

Az új szereplő megjelenése előtti napokban több versenytárs csökkentette árait. Ugyanakkor szakértők szerint a piac egyáltalán nem telített, akár további szolgáltatók is megélnének rajta, a növekedési kilátások pedig igen kedvezőek. A dvd-értékesítésből és videokölcsönzésből származó bevétel tavaly 1,7 milliárd euró volt, és a forgalomnak csupán egytizede jutott az online szolgáltatókra. Ugyanakkor az ingyenes – reklámok révén finanszírozott – televíziócsatornák nagy száma miatt Németország nehezebb terep az előfizetéses online filmkölcsönzőknek, mint az Egyesült Államok – jegyezte meg összeállításban a Die Welt, idézve Reed Hastings alapító-vezérigazgatót, aki szerint “a klasszikus, lineáris televíziózás” a legnagyobb versenytársa a valós idejű, úgynevezett streaming videoátvitel alapján működő szolgáltatást nyújtó Netflixnek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.