Nemek felosztásában az derült ki, hogy a férfiak hajlamosabbak nagyobb költségekbe verni magukat: harminc százalékuk 91 ezer forint fölött költ ajándékra, míg a nők csupán ötöde veri ekkora költségbe magát. A férfiak által vásárolt legdrágább ajándék átlagosan közel negyvenezer forinttal kerül többe, mint amennyit a nők áldoznak a legdrágább ajándékra. Továbbá az európai férfiak többsége (52 százalék) a legtöbb pénzt partnerére szánja, míg nők esetében a szeretet ilyenfajta kifejezése megoszlik partnerük (39 százalék) és gyermekeik (33 százalék) között.
Annak érdekében, hogy megtalálja a legjobb ár-érték arányt kínáló terméket, a többség (65 százalék) figyeli az akciókat és sokan (56 százalék) kupont illetve ajándékkártyát használnak fel spórolás gyanánt. Ebben különösen a britek járnak élen: összesen 82 százaléka keresi az akciókat és a leárazásokat. Nemeket tekintetében a nők majdnem háromnegyede figyeli az akciókat, míg a férfiaknak 58 százaléka tartja szem előtt, hogy a legjobb ár-érték arányú terméket találja meg. A Magyarok karácsonyi szokásairól nincs szó a kutatásban.