A nehéz gazdasági helyzetben is bővül a Pepita.hu

Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. vezérigazgatójaA Pepita Group hazai bruttó forgalma harminc, külfölddel együtt negyvennégy százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján.

Kinőtte magát a Pepita.hu: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon ötvenhét százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el. A webáruház tulajdonosa, a Pepita Group Zrt. sikeres negyedévet zárt: az eladott termékek száma tíz százalékkal nőtt Magyarországon, 2023 ugyanezen időszakához képest. A bruttó forgalom itthon harminc százalékos, külfölddel együtt negyvennégy százalékos növekedést mutat. A Pepita.hu az elmúlt évben a magyar webshopok piacterévé vált, jelenleg közel 1500 aktív partnerrel dolgoznak együtt, akiknek több mint kilencven százaléka magyar vállalkozás.

A cég a magyar sikerek mellett külföldön is virágzásnak indult: a külföldön vásárolt termékek száma nyolcvan százalékkal nőtt. Ezt a jelentős bővülést egyébként az magyarázza, hogy a Pepita Group új országokat nyitott az előző év folyamán, így Románia és Szlovákia mellett, már Lengyelországban, Németországban és Ausztriában is elérhető a Pepita.com. „A Pepita.hu mellett a külföldi oldalaink is piactérként működnek, ennek köszönhetően a magyar kis- és középvállalkozások nemcsak a magyar piacra támaszkodhatnak, hanem megnyílik előttük egy új út a külföldi terjeszkedés felé” – magyarázta Papp Máté, a Pepita Group marketplace igazgatója, akit bő egy éve igazoltak az eMAG-tól. Ma már több mint száz magyar partner értékesít Romániában, Szlovákiában vagy éppen Lengyelországban a Pepita.com oldalán keresztül.

A kezdetekkor baba-mama termékeket forgalmazó

Pepita.hu ma már a család webáruháza. A kínálatában a kerti- és barkácseszközöktől, a drogériás termékeken át, laptopok, műszaki és ruházati cikkek, valamint játékok, könyvek, irodai kellékek, sporteszközök is beszerezhetők. „A csupán baba-mama jelleg levetkőzéséhez fontos eredmény volt, hogy a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére a Pepita.hu ezen termékkategóriáiban Magyarországon 57 százalék növekedést tud felmutatni a bruttó forgalomban 2023 első negyedévéhez képest” – mondta Dorcsinecz József, a részvénytársaság vezérigazgatója.

A szaniter és fürdőszoba kategóriában 140 százalékkal nőtt a megvásárolt termékek száma 2024 első három hónapjában előző év ugyanezen időszakához képest. A beltéri játékok terén is jelentős, hatvanhét százalékos növekedést mértek. Sport kategóriában, mint a fitnesz eszközök, kerékpárok, és így tovább negyvennégy százalékos a növekedés a Pepita.hu adatai szerint. „A divat és a szezonális termékek esetén viszont némi visszaesés látszik – mondta a vezérigazgató. – A divatcikkek esetén a konkurencia agresszív térhódítása mellet hatással lehet a keresletre az a trend, hogy a fogyasztók szívesen vásárolnak új ruha helyett használtat akár közvetlenül egymástól.” A szezonális termékekre leginkább az időjárás hat, így például a medencék kereslete gyengébben indult az első negyedévben a Pepita.hu adatai szerint.

Beszédes adat, hogy a pozitív eredményekhez a visszatérő vásárlók arányának növekedése is hozzájárult, esetükben 14 százalékos növekedést tapasztaltak. Ráadásul az oldalon nem csak az akcióvadászok rendelnek: a kedvezményes rendelések aránya az első negyedévben 21 százalékra esett vissza a tavalyi 33 százalékról. A Pepita.hu összesítése alapján a kínálatukból az akcióktól leginkább függenek a napi fogyasztási cikkek (FMCG), az egészségügyi eszközök, a játékok, az okos otthon, a világítás, valamint a szépség és egészség kategóriák. Ugyanakkor az ételek és italok, a televíziók, az irodaszerek és írószerek, légkondicionálók, a dekorációk és ajándékok, az autó-motor és a telefon kategóriák kevésbé kitettek az akcióknak, a vásárlások zömét ezekben az esetekben nem a kedvezményes időszakokban hajtották végre.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Felelőtlen az online vásárlók ötöde

sze máj 8 , 2024
ShareTweetPinShareA magyarok 69 százaléka rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül, azonban az online vásárlók ötöde még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét. A SimplePay fizetési megoldásokat fejlesztő OTP Mobil megbízásából, a Pulzus Kutatási Rendszerrel készült a kutatás március 5 és 12 között, amelybe a 18 év feletti magyar lakosságból […]
OTP Mobile

És még ez is...