A mobilok harmadát nem kellene idő előtt lecserélni

mobilinternetA Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása szerint a használt mobilok 53 százaléka legfeljebb kétéves, 85 százaléka pedig nem idősebb ötévesnél, 32 százalékuknál a csere elkerülhető lett volna, mert a mobil megfelelően működött, de a használó mégis újat kapott, kedvezmény hatására vásárolt vagy csak megunta korábbi, divatjamúlt darabját. A mobilok rövid életciklusának nem csupán a technológiai avulás az oka. A lecserélt készülékeknek csupán 26 százaléka veszett el, tört össze vagy avult el menthetetlenül. 35 százalékuk elromlott vagy az akkumulátor szorult volna cserére, de 32 százalékuknál semmilyen probléma nem volt, még használhatók voltak.

A telefonok megfelelő kialakítás, alkatrészellátás, szervizhálózat mellett a sérült készülékek talán javíthatók lettek volna, ezzel csökkentve az új termék gyártásával járó környezeti terhelést. Az újrafelhasználás, a megunt készülékek másodlagos piaca szintén csökkentheti a gyártás iránti igényt. Viszont talán éppen a gyors avulás miatt az embereknek csupán 15 százaléka mobilozik használtan vásárolt vagy kapott készülékkel. A nagy többség (82 százalék) újonnan szerezte be telefonját.

A lecserélt készüléket a használók 25 százaléka ajándékozta vagy adta el, ezzel segítve az újrafelhasználást. Ez az arány látszólag ellentmond a korábban említett, 15 százalékos másodkézből származó mobilhasználói aránynak, ám feltételezhető, hogy az elajándékozott készülékek jelentős részét gyerekek használják, akikre a kutatás nem terjedt ki. A többség – 56 százalék – új készülék vásárlásakor inkább megtartotta a régit. Csupán tíz százalék adta le elkülönített hulladékként, újrahasznosítás céljából, három százalék pedig egyszerűen a szemétbe dobta az ipar számára értékes, ám szennyező hulladékot.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Az e-kereskedelem piacának nyitott kérdéseire és kihívásaira válaszol a DHL Supply Chain

sze febr 2 , 2022
Az e-kereskedelem piacának rohamtempójú fejlődése megállíthatatlan: a megváltozott szokások az online térbe terelik a fogyasztókat és a kiskereskedőket, mely egyre nagyobb teret ad a webáruházaknak, és ezzel együtt a fulfillment szolgáltatásoknak. A DHL Supply Chain szerint a kiskereskedelem jövője ma kezdődik, melyben az e-kereskedelem az átjáró. Az átjáró kapujában a […]
DHL

Friss, ropogós