A mobil eszközök vendéglátóiparra tett hatását vizsgálta az Oracle, és arra a következtetésre jutott , hogy a mobil eszközök használata átformálja a vendéglátóipart. Az eredmények alátámasztják azt az állítást, hogy a technológia megváltoztatja a fogyasztói elvárásokat, s egyúttal bemutatják a vendéglátóhelyek üzemeltetőinek a lehetőséget, hogyan tudják átalakítani a szolgáltatásaikat annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak az Y generáció egyéni igényeihez.
A kutatás legfontosabb tanulságai
- Az Y generáció 52 százaléka használná a mobil eszközét arra, hogy az éttermek, bárok és kávézók kínálta hűségprogramokat kihasználja.
- Az Y generáció tagjainak 20 százalék jelentkezett már be szállodába a telefonja segítségével, míg 46 százalék foglalt már szobát hasonló módon. Mindössze 12 százalékuk rendelt szobaszervizt, habár a szobaszerviz szerepelt az első helyen, amikor megkérdezték őket, a technológia hogyan tudná javítani a szállodai tartózkodásukat.
- Az amerikai fiatalok mindössze 29 százaléka fizetett már mobil eszközzel, de 44 százaléka fejezte ki az erre vonatkozó igényét – mindez sugallja az üzleti növekedés lehetőségét az igények kielégítésével.
- A japán fiatalok kevesebbszer használták az okostelefonjaikat szállodákban vagy éttermekben – mindössze 19 százalék akart fizetni ételért vagy italért mobil eszköz használatával.
- A vendéglátóipari munkáltatók technológia használatának felmérésekor a fiatalok 36 százaléka – akik dolgoztak az iparágban – vélte úgy, hogy sok a tennivaló a fejlődést tekintve. A generáció 15 százalékának kérték a javaslataikat a technológia használatának javítására vonatkozóan a munkáltatók.