A mikró és kisvállalkozások komolyan kíváncsiak az AI-ra

Vonnák Péter, az innoGold Pro, Hargitainé Tolnai Andrea PRIMOM Alapítvány és Mészáros Éva PRIMOM Enterprise Europe Network Iroda

A PRIMOM Alapítvány kis- és mikrovállalkozások digitális érettségének elősegítését célzó workshopján ismerhették meg az érdeklődők a legújabb mesterséges intelligencia (AI) eszközöket, és azokat a trendeket, amelyek segíthetik a marketing-tevékenységüket hatékonyabbá tenni.

A workshop vezetője szerint a nyíregyházi rendezvény is ékes bizonyítéka annak, a mikro és kisvállalkozói szektorban is egyre többen ismerik fel az AI jelentőségét, és ha kell is ehhez bátorító támogatás, igyekeznek általa hatékonyabbá válni a hétköznapokban. „Még mindig nagyon sok a félelem, és az a baj, hogy ez ahhoz vezet, hogy még jobban lemaradnak azok, akik nem alkalmazzák a mesterséges intelligencia eszközeit, és nem élnek ezekkel a lehetőségekkel, de egyre több nyitottságot tapasztalok” – mondta Vonnák Péter, az innoGold Pro marketingügynökség ügyvezető-társtulajdonosa, marketing és AI szakértő, miután a PRIMOM Alapítvány által szervezett workshopon igyekezett eloszlatni a területtel kapcsolatos tévhiteket, és bemutatni a legújabb, marketingterületen jól hasznosítható trendeket.

„Megnéztük, mik a legújabb trendek, milyen irányba tart az MI fejlődése, és olyan esettanulmányokat hoztam, amit a napi működésükbe be tudnak építeni a vállalkozások. Ilyen volt például a piacelemzés, termékfejlesztési ötletek mesterséges intelligencia alapú kutatása, elemzése, vagy például a tartalommarketing stratégia felépítése egyetlen videós tartalomból, de készítettünk komplett marketing tölcsért egy csalitermékkel is, ami a gyakorlati megvalósítás oldaláról közelítettünk meg. Egy kvízzel zártunk minden egyes szekciót, ott felmérhették a tudásukat a vállalkozók, és én azt láttam, hogy nagyon szép számmal jól válaszoltak a kérdésekre, ami azt jelenti, hogy figyeltek az előadásra, és sok kérdés is volt, érdekelte őket a tartalom” – összegezte tapasztalatait Vonnák.

Nem mindegy ki és miként használja az AI-t

A szakértő hangsúlyozta, a munkafolyamataikba az AI-t beépítő vállalatok egyértelműen hatékonyabbá tudnak válni, ezért is hasznos minden olyan program és esemény, ahol friss és hasznos tudást szereznek a kkv-szektor szereplői ezen eszközökről. Az ugyanis egyáltalán nem mindegy, hogyha valaki alkalmazni kezdi az AI-t, mennyire friss a témával kapcsolatos tudása.

„Már látszik, hogy a hatékonysága sokszorosára fog nőni. De különbség van aközött is, hogy ki és miként használja az AI-t. Nem elég csak azt mondani, hogy ha AI-t alkalmaz, akkor nő a hatékonysága, mert van különbség aközött, hogy valaki a billentűzeten pötyögi a ChatGPT-nek az utasításokat, vagy hangalapon kommunikál azzal. Utóbbi gyakorlatilag háromszor olyan mennyiségű tartalmat tud megadni az AI-nak, amivel az AI tudásbázisát is bővíti, amivel hatékonyabb, eredményesebb végeredményt tud majd felmutatni. Azt látom, hogy a napi szintű működésben, akár a kampánytervezésben, piacelemzésben, amit eddig napokba, hetekbe telt felkutatni – átnézni a weblapokat, átnézni tanulmányokat – azokat az információkat most gyakorlatilag tíz-tizenöt perc alatt be lehet gyűjteni és elemeztetni is” – állítja Vonnák.

A cél a külpiaci terjeszkedés

A program legfőbb célja a vállalkozók digitális érettségének elősegítése volt, ezt pedig sikeresnek ítélte a PRIMOM Alapítvány ügyvezetőigazgató-helyettese szerint. „A küldetésünk ebben a projektben, hogy a vállalkozóknak olyan információkat nyújtsunk, amivel segítjük az előrehaladásukat a területen” – fogalmazott Hargitainé Tolnai Andrea, amiben pedig megítélése szerint kiemelt szerepet kell kapjon az AI-eszközök felhasználása.

A workshop másik szervezője, a PRIMOM Enterprise Europe Network Irodájának vezetője kiemelte, hogy a rendezvényen megismert lehetőségek remekül szolgálják azt a célt, hogy a hazai kis- és mikrovállalatok akár nemzetközi piacokra is be tudjanak törni. „Elsősorban a vállalkozások nemzetközi kapcsolatainak bővítését szeretné elérni. Bízunk benne, hogy ez számos vállalkozó esetében sikerült már, és a további vállalkozók is kedvet kapnak hozzá. Elsődleges célunk a külpiacon való megjelenésük, vagy ha már a külpiacon vannak, akkor a külpiaci megjelenésüknek a tovább erősítése. Ennek érdekében szervezünk szakmai programokat, továbbképzéseket, üzletember találkozókat, kiállításokat, és egyéb üzleti információkat is be tudunk szerezni bármely országból, bármilyen területen” – magyarázta Mészáros Éva.

English summary

The PRIMOM Foundation organized a workshop on AI tools for small and micro-enterprises. It aimed to improve their digital maturity and marketing strategies. Experts showcased the latest AI trends and marketing applications. They emphasized the growing recognition of AI’s importance in the SME sector. However, many businesses still fear adopting these technologies. Therefore, the workshop sought to dispel myths and demonstrate practical AI uses. For instance, participants learned about AI-driven market analysis and content strategy development. Additionally, they explored how AI can enhance daily operations and campaign planning. Overall, the event highlighted AI’s potential to boost efficiency and international market access for SMEs.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Fel!