A PRIMOM Alapítvány kis- és mikrovállalkozások digitális érettségének elősegítését célzó workshopján ismerhették meg az érdeklődők a legújabb mesterséges intelligencia (AI) eszközöket, és azokat a trendeket, amelyek segíthetik a marketing-tevékenységüket hatékonyabbá tenni.
A workshop vezetője szerint a nyíregyházi rendezvény is ékes bizonyítéka annak, a mikro és kisvállalkozói szektorban is egyre többen ismerik fel az AI jelentőségét, és ha kell is ehhez bátorító támogatás, igyekeznek általa hatékonyabbá válni a hétköznapokban. „Még mindig nagyon sok a félelem, és az a baj, hogy ez ahhoz vezet, hogy még jobban lemaradnak azok, akik nem alkalmazzák a mesterséges intelligencia eszközeit, és nem élnek ezekkel a lehetőségekkel, de egyre több nyitottságot tapasztalok” – mondta Vonnák Péter, az innoGold Pro marketingügynökség ügyvezető-társtulajdonosa, marketing és AI szakértő, miután a PRIMOM Alapítvány által szervezett workshopon igyekezett eloszlatni a területtel kapcsolatos tévhiteket, és bemutatni a legújabb, marketingterületen jól hasznosítható trendeket.
„Megnéztük, mik a legújabb trendek, milyen irányba tart az MI fejlődése, és olyan esettanulmányokat hoztam, amit a napi működésükbe be tudnak építeni a vállalkozások. Ilyen volt például a piacelemzés, termékfejlesztési ötletek mesterséges intelligencia alapú kutatása, elemzése, vagy például a tartalommarketing stratégia felépítése egyetlen videós tartalomból, de készítettünk komplett marketing tölcsért egy csalitermékkel is, ami a gyakorlati megvalósítás oldaláról közelítettünk meg. Egy kvízzel zártunk minden egyes szekciót, ott felmérhették a tudásukat a vállalkozók, és én azt láttam, hogy nagyon szép számmal jól válaszoltak a kérdésekre, ami azt jelenti, hogy figyeltek az előadásra, és sok kérdés is volt, érdekelte őket a tartalom” – összegezte tapasztalatait Vonnák.
Nem mindegy ki és miként használja az AI-t
A szakértő hangsúlyozta, a munkafolyamataikba az AI-t beépítő vállalatok egyértelműen hatékonyabbá tudnak válni, ezért is hasznos minden olyan program és esemény, ahol friss és hasznos tudást szereznek a kkv-szektor szereplői ezen eszközökről. Az ugyanis egyáltalán nem mindegy, hogyha valaki alkalmazni kezdi az AI-t, mennyire friss a témával kapcsolatos tudása.
„Már látszik, hogy a hatékonysága sokszorosára fog nőni. De különbség van aközött is, hogy ki és miként használja az AI-t. Nem elég csak azt mondani, hogy ha AI-t alkalmaz, akkor nő a hatékonysága, mert van különbség aközött, hogy valaki a billentűzeten pötyögi a ChatGPT-nek az utasításokat, vagy hangalapon kommunikál azzal. Utóbbi gyakorlatilag háromszor olyan mennyiségű tartalmat tud megadni az AI-nak, amivel az AI tudásbázisát is bővíti, amivel hatékonyabb, eredményesebb végeredményt tud majd felmutatni. Azt látom, hogy a napi szintű működésben, akár a kampánytervezésben, piacelemzésben, amit eddig napokba, hetekbe telt felkutatni – átnézni a weblapokat, átnézni tanulmányokat – azokat az információkat most gyakorlatilag tíz-tizenöt perc alatt be lehet gyűjteni és elemeztetni is” – állítja Vonnák.
A cél a külpiaci terjeszkedés
A program legfőbb célja a vállalkozók digitális érettségének elősegítése volt, ezt pedig sikeresnek ítélte a PRIMOM Alapítvány ügyvezetőigazgató-helyettese szerint. „A küldetésünk ebben a projektben, hogy a vállalkozóknak olyan információkat nyújtsunk, amivel segítjük az előrehaladásukat a területen” – fogalmazott Hargitainé Tolnai Andrea, amiben pedig megítélése szerint kiemelt szerepet kell kapjon az AI-eszközök felhasználása.
A workshop másik szervezője, a PRIMOM Enterprise Europe Network Irodájának vezetője kiemelte, hogy a rendezvényen megismert lehetőségek remekül szolgálják azt a célt, hogy a hazai kis- és mikrovállalatok akár nemzetközi piacokra is be tudjanak törni. „Elsősorban a vállalkozások nemzetközi kapcsolatainak bővítését szeretné elérni. Bízunk benne, hogy ez számos vállalkozó esetében sikerült már, és a további vállalkozók is kedvet kapnak hozzá. Elsődleges célunk a külpiacon való megjelenésük, vagy ha már a külpiacon vannak, akkor a külpiaci megjelenésüknek a tovább erősítése. Ennek érdekében szervezünk szakmai programokat, továbbképzéseket, üzletember találkozókat, kiállításokat, és egyéb üzleti információkat is be tudunk szerezni bármely országból, bármilyen területen” – magyarázta Mészáros Éva.
English summary
|