A Mercedes sem különb

A Bild szerint a Daimler autógyárra is kiterjedhet az Egyesült Államokban a károsanyag-kibocsátási előírásokat kijátszó motorvezérlő szoftverek miatt indított eljárás — írja az MTI. Az amerikai vizsgálati eredmények szerint számos olyan szoftverfunkciót fedeztek fel a Daimler modelljeiben, amelyek tesztelés során a megkövetelt szintre állítják be az emissziós értékeket, a közúti forgalomban azonban, üzemszerű használat során viszont már nem. A Mercedes-Benz modellek nitrogén-oxid kibocsátása állítólag tízszerese a megengedettnek közúton. Egy bizonyos “Bit 15” funkció például 26 kilométer megtétele után leállítja a kipufogógázok tisztítását. A “Slipguard” funkció pedig a sebesség és a gyorsulási értékek alapján állapítja meg, mikor van az autó tesztpadon és mikor forgalomban.

Hírek szerint a Daimler alkalmazottai körében már jóval a Volkswagen dízelbotrányának 2015-ös kitörése előtt élt az aggodalom, hogy motorjaik esetleg nem mennek át az amerikai környezetvédelmi teszteken. A Daimler fejlesztőmérnökei a lap értesülése szerint ugyanis elektronikus levélváltásban fejezték ki aggályukat a szoftverfunkciók alkalmazásának jogszerűsége miatt. A Daimler szóvivője a folyamatban lévő vizsgálatra hivatkozva az ügyről csak annyit volt hajlandó elmondani a Bild lapnak, hogy már két éve működnek együtt az amerikai hatóságokkal. “A hatóságok minden vonatkozó dokumentumot ismernek és az ügyben vádemelésre nem került sor”.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Intenzív globális növekedésnek indul az Oracle felhője

sze febr 21 , 2018
A napokban zajló Oracle CloudWorld New York rendezvényén az Oracle bejelentette, hogy jelentős, globális szintű bővítésekbe kezd felhő infrastruktúrájában. A vállalat terjeszkedési terve alapján 12 új adatközpont régió kialakítását illetve az Oracle Cloud szolgáltatások körének kiterjesztését tervezi, az ázsia, európai és amerikai kontinensen egyaránt. Jelenleg több mint 195 országban használják […]
felhő

Friss, ropogós