A szupertelefon vízióját Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának globális vezetője vázolta először nyáron Sanghajban, az ázsiai Mobile Word Congressen.
3. Az ember és az eszköz kapcsolata: a szupertelefon jobban meg fogja érteni a gazdáját
A szupertelefonnak jóval fejlettebb értelme lesz azáltal, hogy tudását folytonosan gyarapítja a Big Data (Nagy Adat), a mesterséges intelligencia, a kommunikációs intelligencia és a felhő alapú számítástechnika segítségével, így végül egy szimbiotikus kapcsolat valósul majd meg ember és készülék között. A szupertelefon nyelvi és ön-tanulási képességeket fog kifejleszteni, képes lesz rögzíteni az emberben és a környezetben végbemenő változásokat, hogy jobban megértse az emberek igényeit. Egy olyan készülékből, amely segít a felhasználóknak feladataik elvégzésében, végül egy olyan eszközzé fejlődik majd, amely képes lesz az adott feladatokat a felhasználók helyett elvégezni, sőt akár azokra meg is tanítani őket, vagy útmutatást adni nekik az elvégzésben. Például ha a felhasználó azt a hangutasítást adja a hordozható eszközének, hogy „szeretnék fogyni”, akkor az eszköz meg fogja érteni, hogy mit szeretne a viselője. A készülék a Big data és a mesterséges intelligencia integrálásán keresztül azonnal a legmegfelelőbb súlycsökkentési tanácsokat fogja felkínálni – mondta a Huawei fogyasztói üzletágának globális vezetője.