A magyarok alig ötöde használja a pénzügyi informatikai megoldásokat

A magyarok 57 százaléka nyitott a legújabb pénzügyi informatikai technológiákra, de csak 17 százalékuk használja – derül ki a Cofidis országos reprezentatív kutatásából.

A vizsgálat szerint a legújabb technológiákat használók, illetve az irántuk érdeklődők jellemzően városi, diplomás, magas keresettel rendelkező fiatalok, míg az elutasítók táborába elsősorban az ötven évnél idősebb, kisebb településen élő emberek tartoznak. A magyarok nagy többségének, nyolcvan százalékának a fintech mint fogalom még mindig ismeretlen. Sokan hallottak viszont az olyan megoldásokról, mint a mobilos fizetés (57 százalék), a videós azonosítás (41 százalék) vagy a virtuális pénzzel történő fizetés (39 százalék). Az online hitelfelvétel lehetőségéről személyes ügyintézés nélkül 38 százalék, a mobiltelefonnal történő biztosításkötésről 32 százalék, az aktuális ügyintézés online nyomon követésének lehetőségéről 29 százalék tud.

A fintech (digitális pénzügyi megoldások – új pénzforgalmi szolgáltatók) megoldások általános előnyei közül a legtöbben azt emelték ki, hogy gyors (43 százalék), bankoktól függetlenül is használható (34 százalék), mindig kéznél van (34 százalék) és rugalmas (31 százalék). A hátrányok között a válaszadók azt említették, hogy nem helyettesíti a személyes ügyintézést, tanácsadást (47 százalék), félnek attól, hogy csalók is hozzáférhetnek az adatokhoz (46 százalék), és attól is, hogy nem úgy működik, ahogy azt mondják (38 százalék). A válaszadók harmada semmit nem talál, ami bizalmat ébresztene benne ezen megoldások iránt. A bizalmat leginkább az tudná erősíteni, ha garancia volna arra, hogy biztonságban vannak az adatai (37 százalék), hogy a szolgáltatás valóban úgy működik, ahogy mondják (34 százalék), illetve mindent el lehet vele intézni, amit személyesen is (23 százalék). A válaszadók hitelesebbnek látják, ha banknak van ilyen szolgáltatása, nem független cégnek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.