A magyar utazási portálokkal kevés a gond

utazasAz utazási szolgáltatásokat kínáló magyar honlapokon nem találtak kirívó szabálytalanságot a fogyasztóvédők az Európai Unió összehangolt vizsgálata során — nyilatkozta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője az MTI-nek. Fülöp Zsuzsanna közölte: az európai ellenőrzés keretében a hatóság nyolc honlapot vizsgált, köztük szállásfoglaló portálokat, utazási irodákét és hotelláncokét, főleg olyan oldalak ellenőrzésére koncentráltak, amelyek népszerűek a magyar fogyasztók körében, és amelyeket leginkább használnak. A nyolc vizsgált honlapból három esetében állapított meg a hatóság hiányosságot, kettőnél az általános szerződési feltételek (ÁSZF) nem voltak tárolható módon lementhetők, egy honlapon pedig nem szerepelt a fogyasztói panaszkezelés módja, illetve az ÁSZF nem volt elérhető a vásárlás előtt — tájékoztatott a szóvivő. Az NFH levélben szólította fel a három kifogásolt honlap üzemeltetőjét arra, hogy szüntesse meg a hiányosságokat, és miután ennek valamennyien eleget tettek, így nem történt további intézkedés — közölte a szóvivő.

Tippek a fogyasztóknak
Bizonyosodjon meg arról, hogy a kereskedő weboldalán megadja-e nevét, székhelyét és e-mail címét, valamint adott esetben a légitársaság vagy a szálloda elérhetőségét. Ellenőrizze, hogy rendelkezik-e az összes releváns információval, pl. az útvonalra, az indulási/érkezési időpontokra, a szállító légitársaságra és a szálloda helyére vonatkozó adatokkal. Ellenőrizze a szolgáltatás teljes árát, az összes járulékos költséggel együtt (adó, pótdíj stb.). Nyomtassa ki vagy mentse el a szerződés egy példányát és a szerződési feltételeket. Nézzen utána, hogy utólag le tudja-e mondani a foglalását, és ha igen, milyen feltételekkel. Ha bármilyen panasza van, azonnal jelentse a cég kapcsolattartásra szolgáló telefonszámán vagy e-mail címén.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.