A magyar kormány nemet mond a globális minimumadóra

meglepőA magyar kormány nem fogadja el a globális minimumadó bevezetését, miután az Magyarországon adóemeléshez vezetne – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. „Senkinek nincsen joga kívülről beavatkozni a magyar adópolitikába” – mondta a miniszter. Hozzátette, hogy Magyarország ragaszkodik ahhoz, hogy az adókulcsok megállapítása nemzeti hatáskörben maradjon. A miniszter szerint a globális minimumadó bevezetésének gondolata ellentétes a piacgazdasági elvekkel (Ebben csúsztat a miniszter, semmilyen elv nem zárja ki a piacgazdaság nemzetközi szabályozását. A -szerk- megj.), és azokat az országokat próbálja meg helyzetbe hozni, amelyek nem voltak képesek a pénzügyi költségvetési fegyelemnek azt a szintjét létrehozni, amely megengedte volna számukra az alacsony adókulcsok bevezetését.

A miniszter elmondta, hogy a magyar gazdaság és beruházási környezet versenyképességének egyik legfontosabb eleme az, hogy Európa legalacsonyabb munkát és vállalkozásokat terhelő adóit Magyarországon kell fizetni. (Amit azért erősen árnyal, hogy cserében a fogyasztást a legmagasabb, 27 százalékos adóteher sújtja. A -szerk- megj.) Ennek pedig fontos előfeltétele volt a pénzügyi és költségvetési fegyelem megtartása, miközben más országok erre nem voltak képesek, ezért nem is tudtak adót csökkenteni – hívta fel a figyelmet miniszter. A miniszter ugyanakkor abban egyetértett, hogy a nagy technológiai cégek adózási kérdésére megoldást kell találni, és az értékteremtés helyszínén mindenképpen történnie kell adófizetésnek. „Ne tegyük azt lehetővé, hogy a nagy technológiai cégek jogtalan versenyelőnyt élvezzenek nemzetközi adószabályozás híján!” – fogalmazott a miniszter


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Két év alatt megduplázódott a legalább hetente online vásárlók aránya

pén máj 21 , 2021
ShareTweetPinShareKét év alatt hatról tizenkét százalékra nőtt a legalább hetente online vásárló magyarok aránya – közölte a Reacty Digital. A társaság reprezentatív kutatása szerint az online vásárlók elsősorban a kényelem, illetve a házhoz szállítási lehetőség miatt vásárolnak az interneten. Hozzátették: a kedvezőbb ár befolyásoló hatása az utóbbi években egyre csökken. […]
kosár, kiskereskedelem

És még ez is...