A magyar kisvállalkozások bíznak a felhőben

 

A felhőszolgáltatások elfogadottságáról készített kutatást az Ipsos Mori a Microsoft megbízásából. A kutatásból kiderül, hogy míg az európai kisvállalkozások 53 százaléka, addig a hazaiak 66 százaléka használ valamilyen felhőszolgáltatást. Nemzetközi összehasonlításban Norvégiában a legkevésbé (23 százalék), és Ukrajnában a leginkább (85 százalék) népszerű a felhő valamilyen formája. Itthon a leggyakrabban az elektronikus levelezést oldják meg ily módon (57 százalék), de népszerű még a dokumentumok megosztása (42 százalék), az azonnali üzenetküldés, a VoIP (31-31 százalék) és az adattárolás (23 százalék) is. Az európai átlagnál (9 százalék) magasabb a netes irodai csomagok – például az Office 365 vagy a Google Docs – használata (12 százalék), de ugyanakkor számítási kapacitást csak kevesen (4 százalék) vesznek igénybe a felhőből. A magyar cégek kereken fele ért egyet azzal a kijelentéssel, hogy a felhőszolgáltatások egyre jelentősebb szerepet fognak játszani a kisvállalkozások sikerében – ez ismét magasabb érték az európai átlagnál, amely mindössze 42 százalék. Azonban azok a magyar cégek, akik használnak valamilyen felhőszolgáltatást, 63 százalékban értenek egyet a fenti állítással, míg azok, akik nem, csupán 22 százalékban. A kutatás adataiból az is kiderül, hogy a hat évnél fiatalabb cégek 68 százaléka gondolja ezt, míg az idősebbeké csupán 42 százaléka.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Új Sony bolt Székesfehérváron

csü jún 20 , 2013
  A székesfehérvári Media Markt részeként nyílt meg a legújabb Sony márkabolt. A társaság közleménye szerint a boltokban szakmailag felkészült értékesítők mutatják be az NFC-kompatibilis mobiltelefonok és audió készülékeket, a kamerákat, a házimozi-rendszereket, valamint a a TRILUMINOS-kijelzővel rendelkező televíziókat. A legújabb akció keretében pedig a Sony márkaboltban vásárolt és www.sony.hu/tv […]
ZX-81

És még ez is...