A magyar GDP majdnem négyszeresét költötték tavaly reklámra a vállalatok világszerte: 498 milliárd dollárt – írja a Nielsen közleményére hivatkozva az MTI. Ez hét százalékkal több az egy évvel korábbinál. Legnagyobb mértékben, 18 százalékkal a ruházati cikkek hirdetési büdzséje növekedett, majd az egészségvédelem és kereskedelem következik 11, illetve 9 százalékkal. A fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól informáló globális vállalat adatai szerint Európában 0,4 százalékkal csökkent a reklámköltés tavaly az előző évhez viszonyítva. Az Egyesült Államokban plusz két százalékot regisztrált a Nielsen, míg a többi földrészen 11-12 százalék növekedést. A sajtó minden ágában emelkedtek a reklámbevételek. A hirdetési piac 65 százalékát birtokló televíziónál, valamint a rádiónál plusz 10-10 százalékot, a magazinoknál kettő, az újságoknál pedig egy százalék többletet könyvelhettek el. Kiemelkedik az internetes reklámköltéseknél a növekedés 24 százalékos mutatója.
És még ez is...
-
2019. június 5.
Könyvtár helyett telefonfülkébe is járhatnak a Győriek
-
2021. december 24.
E-orr jelezheti előre a kártevőket és kórokozókat
-
2022. december 17.
Halucinogén spenót szedi áldozatait Ausztráliában
-
2015. június 30.
Ilyen lesz, ha kiborggá válunk: érintésre nyílnak majd a zárak
-
2023. november 7.
Nyakunkon az év egyetlen bolygófedése
-
2023. november 3.
Rácz növelte a Debreceni Egyetem tudományos megítélését