A Lenovó az élen

A Gartner felmérése szerint a felhasználók ötven százaléka fejezte ki szándékát személyi számítógép vásárlására az elkövetkező 12 hónapban, miközben táblagépet csak 21 százalékuk tervez vásárolni. A személyi számítógépek világpiaci értékesítése már évek óta csökkent a táblagépek és az okostelefonok által nyújtott alternatíva miatt. A piaci rangsor megítélésében az IDC és a Gartner megegyezik, bár számaik némileg különböznek a harmadik negyedévi forgalomra vonatkozóan.

A piacot a Lenovo vezeti az IDC-nél 21,0 százalékos, a Gartnernél 20,3 százalékos részesedéssel. Mivel eladásai a piaci átlagnál kisebb mértékben, 4,9 (IDC), illetve 4,0 (Gartner) százalékkal csökkentek, piaci részesedése növekedett a tavalyihoz képest. Ugyanez igaz az értékesítési rangsor első négy helyén álló gyártóra is, a Lenovo után sorrendben a HP, a Dell és az Apple-re is, amelyek szintén növelték piaci részesedésüket – az összes többi gyártó kárára.

[sam id=”11″ codes=”true”]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.