Habár sokan azt gondolnák, hogy a notebook elsősorban munkaeszköz, a kutatásból kiderült, hogy a válaszadók több mint kétharmada (68 százalék) naponta, illetve heti három-négyszer használ szabadidejében ilyen készüléket, és csupán minden nyolcadik (12,8 százalék) ember mondhatja el magáról, hogy sosem laptopozik szórakozási céllal – derült ki abból a reprezentatív kutatásból, ami az Intel megbízásából készült 2013 decemberében, a 20-40 év közötti magyar internetezők körében. Internetezésre szinte minden válaszadó (85,1 százalék) használja készülékét, de nagyon népszerű (74,7 százalék) a virtuális kommunikáció (e-mail, Skype, csevegőprogramok), a közösségi oldalak (Facebook, Twitter, stb. – 69,2 százalék) és a videózás (68,2 százalék) is. A kutatásból kiderül, hogy míg a „fészbúkozás” elsősorban nőies, addig a videózás sokkal inkább férfias tevékenység. A közösségi hálókat a nők 78,4 százalékával szemben a férfiaknak csupán 60,2 százaléka használja, míg a videók esetében fordított az arány: 77,4 – 57,7 a férfiak javára.Notebook vásárlásakor a hordozhatóság az egyik elsődleges szempont: a válaszadók 85 százaléka fontosnak, nagyon fontosnak vagy alapvető fontosságúnak jelölte meg ezt a tényezőt. Ez jól látszik az ideális notebook tömegéről alkotott elképzelésekben is. A megkérdezettek közel fele (46,8 százalék) szerint egy ilyen készülék ideális súlya alulról közelíti a 1,5 kg-ot. Ez a tényező a távmunka vállalásnál is fontos szerepet játszik. S bár a hazai munkaadók körében még nem terjedt el a távmunka, a válaszadók 53,7 százaléka szívesen dolgozna heti egy napot otthonról, ha egy könnyű notebookot kéne csak haza cipelnie.
És még ez is...
-
2021. január 11.
Prekog: a Sony új tévéje is nagyon okos
-
2021. szeptember 15.
A Hisense 4K OLED tévével nyomul a magyar piacon
-
2016. február 24.
Philips: a csúcskategória a középkategóriában
-
2016. július 23.
Új adattárolókat dobott piacra a QNAP
-
2014. szeptember 8.
Xerox: új multifunkci kkv-knak
-
2012. október 24.
USB-tervező versennyel ünnepel a Kingston