A “fészbúkozás” elsősorban nőies

laptopxHabár sokan azt gondolnák, hogy a notebook elsősorban munkaeszköz, a kutatásból kiderült, hogy a válaszadók több mint kétharmada (68 százalék) naponta, illetve heti három-négyszer használ szabadidejében ilyen készüléket, és csupán minden nyolcadik (12,8 százalék) ember mondhatja el magáról, hogy sosem laptopozik szórakozási céllal – derült ki abból a reprezentatív kutatásból, ami az  Intel megbízásából készült 2013 decemberében, a 20-40 év közötti magyar internetezők körében. Internetezésre szinte minden válaszadó (85,1 százalék) használja készülékét, de nagyon népszerű (74,7 százalék) a virtuális kommunikáció (e-mail, Skype, csevegőprogramok), a közösségi oldalak (Facebook, Twitter, stb. – 69,2 százalék) és a videózás (68,2 százalék) is. A kutatásból kiderül, hogy míg a “fészbúkozás” elsősorban nőies, addig a videózás sokkal inkább férfias tevékenység. A közösségi hálókat a nők 78,4 százalékával szemben a férfiaknak csupán 60,2 százaléka használja, míg a videók esetében fordított az arány: 77,4 – 57,7 a férfiak javára.Notebook vásárlásakor a hordozhatóság az egyik elsődleges szempont: a válaszadók 85 százaléka fontosnak, nagyon fontosnak vagy alapvető fontosságúnak jelölte meg ezt a tényezőt. Ez jól látszik az ideális notebook tömegéről alkotott elképzelésekben is. A megkérdezettek közel fele (46,8 százalék) szerint egy ilyen készülék ideális súlya alulról közelíti a 1,5 kg-ot. Ez a tényező a távmunka vállalásnál is fontos szerepet játszik. S bár a hazai munkaadók körében még nem terjedt el a távmunka, a válaszadók 53,7 százaléka szívesen dolgozna heti egy napot otthonról, ha egy könnyű notebookot kéne csak haza cipelnie.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.