A magyarok leginkább könyvet vásárolnak az interneten, a megkérdezettek 31 százaléka vett már könyvet online, de mintegy negyedük köt biztosítást online, foglal utazást vagy üdülést, színház-, mozi- és koncertjegyet és rendel számítástechnikai eszközöket a világhálón. Az átlagköltés a szórakoztatóelektronikai eszközöknél a legmagasabb, ezeknél az ötvenezer forintot is meghaladja az egy vásárlás alkalmával kiadott összeg. Európai szinten az online értékesítés az informatikai és a fotótermékek, valamint az irodatechnikai termékek kereskedelmében a legnagyobb arányú. Az informatikai és fotócikkek kereskedelmének nagyjából 25 százaléka zajlik az interneten, az irodatechnikai szektorban közel húsz százalék, a telekommunikációs termékeknél pedig 19 százalék a netes eladások aránya. A műszaki elektronikai cikkeknél az eladások mintegy 18 százaléka történik az interneten keresztül európai átlagban. Ezen a területen Csehország áll az élen, ahol az online értékesítés aránya megközelíti a 39 százalékot. Magyarországon 19,3 százalékos ez az arány — áll a GfK Hungária jelentésében.
És még ez is...
-
2012. október 12.
Sikeresek a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések
-
2014. július 28.
Kormány: már a Festo is stratégiai partner
-
2013. május 16.
Az Ericsson a Gartner szerint
-
2014. április 16.
A Magyar Telekomnál nem hagyja magát
-
2013. május 10.
Egységbe tömörülnek a gazellák
-
2019. november 23.
GVH: jogsértő a HelloPay tíz százalékos borravalója