A kiskereskedelem a világhálóra költözik

shoppingA magyarok leginkább könyvet vásárolnak az interneten, a megkérdezettek 31 százaléka vett már könyvet online, de mintegy negyedük köt biztosítást online, foglal utazást vagy üdülést, színház-, mozi- és koncertjegyet és rendel számítástechnikai eszközöket a világhálón. Az átlagköltés a szórakoztatóelektronikai eszközöknél a legmagasabb, ezeknél az ötvenezer forintot is meghaladja az egy vásárlás alkalmával kiadott összeg. Európai szinten az online értékesítés az informatikai és a fotótermékek, valamint az irodatechnikai termékek kereskedelmében a legnagyobb arányú. Az informatikai és fotócikkek kereskedelmének nagyjából 25 százaléka zajlik az interneten, az irodatechnikai szektorban közel húsz százalék, a telekommunikációs termékeknél pedig 19 százalék a netes eladások aránya. A műszaki elektronikai cikkeknél az eladások mintegy 18 százaléka történik az interneten keresztül európai átlagban. Ezen a területen Csehország áll az élen, ahol az online értékesítés aránya megközelíti a 39 százalékot. Magyarországon 19,3 százalékos ez az arány — áll a GfK Hungária jelentésében.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.