A kis cégek harmada van csak jelen a neten

webMinél kisebb egy vállalkozás, annál biztosabb, hogy internetes jelenlét nélkül működik – olvasható ki a Bell Research adataiból is. Ez különösen annak fényében érdekes, hogy szinte biztos: a vállalkozó magánemberként rendszeresen használja az internetet, amikor szakembert vagy szolgáltatót keres, vagy gyorsan, olcsóbban szeretne vásárolni. Bár a vállalkozók nagy része okostelefonon intézi céges ügyeit és rendszeresen használ mobilnetet, többségük nem ad arra, hogy cége az interneten is megjelenjen. Az adatok szerint 4800 közepes vállalkozás közül kevesebb, mint húsz százaléka nincs fent az interneten. A 211 ezer kisvállalkozás között viszont hetven százaléknál is magasabb ez az arány. Összességében a magyar vállalkozások kevesebb, mint 35 százaléka rendelkezik honlappal, miközben az Európai Unióban ez az arány 64 százalék.

Webáruházat a kutatásban vizsgált vállalkozások kevesebb, mint tíz százaléka üzemeltet. A felmérések szerint a webáruházak népszerűtlenségének oka, hogy a többség a fejlesztést drágának és túl bonyolultnak tartja. Pedig az internetes jelenlét ma már nem a nagyvállalatok kiváltsága, megkerülhetetlen a kisvállalkozások életében. Ezt bizonyítják a magyarországi kiskereskedelmi statisztikák is. 2014-ben öt százalékkal nőtt az összforgalom, az online vásárlások értéke 22 százalékkal emelkedett. A vevők jelentős része a hagyományos vásárlást megelőzően is az interneten néz utána a keresett termékeknek és szolgáltatásoknak, itt hasonlítja össze az árakat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.