A K&H monitorozza az IT-fejlesztéseit és azok hatékonyságát

Ozorai Dénes, a K&H bank IT-vezetőjeMonitorozza fejlesztéseit és méri az IT-fejlesztések hatékonyságát a K&H. Ezt a tevékenységét saját maga, házon belül látja el.

Az úgynevezett Fast Function Point módszertan segítségével a K&H folyamatosan feltárja a fejlesztési folyamatok és rendszerek optimális működésére épülő fejlesztési pontokat, a költséghatékonyságot és a projektek komplexitását, ezzel lehetőséget adva, hogy szakemberei innovatív fejlesztéseket valósítsanak meg a visszajelzések alapján.

A K&H 2019 óta fordít kiemelt figyelmet az IT-fejlesztései hatékonyságának mérésére. Az első ilyen méréseket még szorosan együttműködve a Gartnerrel végezte, amely az első mérési eredményeket, majd később a most is használatban lévő módszertan alapjait vezette be. Mára pedig a pénzintézet a Gartner módszertant adaptálva, saját csapatával végzi a méréseket. A módszertan mellett szól továbbá az is, hogy az anonim mintavételi adatok alapján más IT-szervezetek hatékonyságával is összevethetők a kapott eredmények.

A módszertan lényege, hogy a különböző IT-fejlesztési területek projektjeit üzleti funkciókra bontva vizsgálja meg, az előre meghatározott mérőszámok alapján. Az összehasonlító vizsgálat során a kapott adatokra építve meghatározza, hogy hol helyezkednek el a fejlesztések az átlagos mutatókhoz képest, és hogyan lehet tovább optimalizálni a projekteket. A fejlesztési projektek mérésének egyik legfontosabb eredménye, hogy lehetővé vált a fejlesztések költségeinek és komplexitásának pontos nyomon követése, valamint az esetleges fejlesztési akadályok gyors azonosítása.

“A Fast Function Point módszertan alkalmazása jelentős előrelépést hozott a fejlesztési projektek menedzselésében. A célunk, hogy minden projektet a lehető legnagyobb hatékonysággal és időben szállítsunk le, miközben folyamatosan optimalizáljuk munkafolyamatainkat. A módszertan alkalmazásának köszönhetően azokat a körülményeket is azonosítjuk, amelyek segítik vagy éppen hátráltatják a fejlesztési munkát. Az új rendszerrel a jövőben még szélesebb körben tudjuk alkalmazni a méréseket, így folyamatosan nyomon követhetjük a fejlődésünket” – mondta Ozorai Dénes, a K&H Csoport IT-részlegének vezetője.

A módszertan működése nem csupán számadatokra épít: a folyamatosan futó RCA (Root Cause Analysis) elemzés segítségével a kollégákkal folytatott interjúk, mélyreható vizsgálatok nyomán feltárja, hogy milyen körülmények segítették, illetve hátráltatták a fejlesztést, így javaslatokat tesznek a hatékonyság növelésére.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Eddig 800 ezren regisztráltak a DÁP-ba

pén dec 20 , 2024
 Már nyolcszázezren regisztráltak a Digitális Állampolgárság Programba (DÁP) – jelentette be Vitályos Eszter. A kormányszóvivő a nyolcszázezer DÁP-ba regisztrálók számát a program sikerének bizonyítékaként említve arról beszélt, hogy ezzel a megoldással sokkal egyszerűbbé, gyorsabbá és biztonságosabbá válik az ügyintézés, és fizikai iratokat sem kell maguknál tartaniuk az embereknek a […]
Digitális Állampolgárság Program (illusztráció)

És még ez is...