mínuszos.hu

A karácsonyi vásárlókra csapnak le az internetes csalók!

Évről évre egyre többet vásárolnak a magyarok az interneten. 2014-ben 300 milliárd forintot költöttünk el magyar webshopokban. Ez jelentős, mintegy négy százalék körüli részt tesz ki a hazai kiskereskedelem teljes forgalmából. „Ahogyan az áruházakban a zsebtolvajok, az internetes boltokban is egyre több virtuális zsebes, webtolvaj igyekszik megszerezni a pénzünket. Csak ők éppen nem farzsebben tárolt erszényre, hanem a virtuális pénztárcánkra, személyes és bankkártyaadatainkra utaznak” – mondta el Molnár Ferenc, a digitális biztonsági szakértő, a NetLock Kft. vezetője. „Az ünnepi vásárlási boom előtérbe helyezi a weboldalak biztonságát, amelyben az SSL rendszer jelentheti az első védvonalat a „webtolvajok” ellen. Az SSL elsősorban is a weboldal látogatóját, vagyis webshop esetén a vásárlót védi” – tette hozzá az ügyvezető.

Bár a NETLOCK SSL-es statisztikái évről évre növekedést mutatnak, még mindig számos olyan weboldal és webshop van, amely nem rendelkezik tanúsítvánnyal és kiszolgáltatottabbá teszi vásárlóit a webtolvajoknak. Azt pedig még kevesebben tudják, hogy az SSL, az oldal és az ügyfél között zajló kommunikáció titkosítása mellett egyéb fontos feladatokat is ellát: a tanúsítvány hitelesíti a weboldalt, és biztosítja az ügyfeleket arról, hogy az ott látott információk valóban az adott weboldalhoz tartoznak, (azokat senki nem változtatta meg a kommunikáció folytán), és az ügyfél által megadott adatokat kizárólag a weboldal üzemeltetője ismerheti meg. Az SSL bevezetése egyáltalán nem luxuskategória, éves szinten néhány ezer forintból megváltható, legegyszerűbb verziója pedig pár kattintással megrendelhető — áll a NetLock közleményében.

Exit mobile version